ماهانه ۲۰هزار نفر به بازنشستگان افزوده می‌شود

مدیرکل امور فنی مستمری‌های تامین اجتماعی گفت: ماهانه تعداد ۲۰هزار پرونده به تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان افزوده می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی تامین اجتماعی جنانی افزود: این در حالی است که افزایش تعداد بیمه‌شدگان، متناسب با مستمری‌بگیران رشد نکرده است. وی با بیان اینکه روند سالمندی جمعیت و افزایش امید به زندگی به عنوان یک رویداد مطلوب در جامعه، بازنگری در قوانین و مقررات متناسب با ساختار و شاخصه‌های جمعیتی را می‌طلبد، تصریح کرد: پایداری سازمان به جهت ایفای تعهدات بین‌النسلی، مطالبه شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان این سازمان است و در راستای پاسخ به این مطالبه به حق، همراهی و همکاری موثر و کارشناسی شده بین مراجع ذیربط، ضروری است. مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی، در پایان حق بازنشستگی و مستمری را از استراتژیک‌ترین حقوق تامین اجتماعی برای مخاطبین دانست و از رشد شتابنده مصارف نسبت به منابع سازمان ابراز نگرانی کرد.

    

رئیسی با کارگران زنجانی دیدار کرد

گروهی از کارگران یکی از کارخانه‌های استان زنجان که به علت واگذاری نادرست کارخانه‌شان به بخش خصوصی، با مشکلات مالی و معوقات طولانی‌مدت مواجه شده‌اند، با رئیس قوه قضاییه دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند. به گزارش فارس، در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به استان زنجان، گروهی از کارگران یکی از کارخانه‌های این استان که به علت واگذاری نادرست کارخانه‌شان به بخش خصوصی، با مشکلات مالی و معوقات طولانی‌مدت روبرو شده‌اند، با رئیس این قوه دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند. استاندار زنجان در این دیدار توضیحاتی را در مورد این کارخانه ارائه کرد و همچنین راهکار‌هایی برای رفع مشکلات پیشنهاد کرد. پس از صحبت‌های کارگران و توضیحات استاندار زنجان، رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پیگیری حل مشکلات این کارخانه به رئیس کل دادگستری و استاندار زنجان دستور ویژه برای حل مشکلات کارگران صادر کرد. رئیسی با تاکید بر حمایت از رونق و آغاز مجدد روند تولیدات کارخانه گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد. رئیس قوه قضاییه در پایان این دیدار، از رئیس کل دادگستری استان زنجان خواست تا با پیگیری موضوع نسبت به حل هر چه سریعتر مشکلات کارگران اقدام شود.

    

فرامرز توفیقی:

۲۸درصد از تحصیل‌کردگان وارد بازار کار مولد نمی‌شوند

۲۸درصد از تحصیل‌کردگان در ایران وارد بازار کار مولد نمی‌شوند و همچنین ۲۱درصد از افراد در حال کار نیز رغبتی برای ادامه کار ندارند و خودخواسته خودشان را از گردونه کار خارج می‌کنند. «فرامرز توفیقی» رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان این مطلب، عنوان کرد: اینکه نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته دلایل مختلفی دارد که واکاوی این دلایل نشان می‌دهد در این زمینه آن‌طور که گفته می‌شود موفقیت حاصل نشده است.

وی مهمترین دلیل کاهش نرخ بیکاری را وقوع سیل فراگیر در ابتدای امسال دانست و تصریح کرد: خسارات ناشی از سیل و نیاز به رفع آنها باعث شد تعدادی از نیرو‌های مولد ما سرگرم رفع و رجوع خرابی‌های سیل شوند و به این صورت ناخواسته از تعداد کارجویان کاسته شد.

این فعال کارگری ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد کاهش شیب متقاضیان کار است. دلیل اصلی این کاهش این است که جامعه جوان مولد نمی‌تواند خود را با دستمزد‌ها و شرایط کاری تطبیق دهد.

او ادامه داد: نسل جدید می‌داند که استرس و فشار او را آسیب‌پذیر می‌کند، پس تن به استرس و فشار نمی‌دهد. از طرف دیگر بحث دستمزد مطرح است. برای بسیاری از افرادی که بدون تجربه وارد بازار کار می‌شوند، حداکثر دستمزد پرداختی ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، یعنی همان حداقل حقوق است.