تجمع کارگران کنتورسازی قزوین در مقابل کارخانه

صبح دیروز حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه کنتورسازی در قزوین، در اعتراض به جلوگیری از حضور آنها در کارخانه، مقابل ورودی این کارخانه تجمع کردند.

یکی از این کارگران به ایلنا گفت: از صبح روز یکم مرداد ماه به دستور مدیر داخلی کارخانه و به دلیل اتمام قرارداد کاری کارگران، از ورود حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه به محل کارشان خودداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سوابق فعالیت بعضی از کارگران این کارخانه به بیش از ۲۵ سال می‌رسد، اظهار کرد: روز دوشنبه فردی از سوی کارفرمای اصلی به عنوان مدیر جدید  مجموعه کنتورسازی معرفی شد. ما کارگران که به محل کار همیشگی خود رفتیم و انتظار داشتیم با تغییر مدیریت وضعیت شغلی‌مان بهبود پیدا کند ناگهان با درهای بسته کارخانه مواجه شدیم و ماموران حراست از ورودمان به کارخانه جلوگیری کردند. این کارگر گفت: چندین سال است کارفرمای اصلی کارخانه به دلایلی که ما کارگران از آن بی‌اطلاعیم در زندان است و بدین ترتیب کارخانه و کارگران بلاتکلیف رها شده‌اند.

کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزود: پیش از این کارخانه کنتورسازی که در شهر صنعتی قزوین واقع شده است، حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کارگر داشت که طی دو تا سه سال گذشته تعداد کارگران به حداکثر ۲۰۰ کارگر تقلیل یافت.

این کارگر با بیان اینکه بخش اصلی مشکلاتمان مربوط به پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای می‌شود، افزود: از سال ۹۵ تاکنون حدود ۲۵ ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکاریم و پرداخت حق بیمه‌هایمان با مشکل جدی مواجه است.