رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موافقت این کمیسیون با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی کرد دولت به دنبال معرفی دو وزیر برای اداره این وزارتخانه باشد.

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به موافقت این کمیسیون با لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو وزارتخانه اظهار داشت:‌ در این زمینه سه جلسه در کمیسیون برگزار شد و کار کارشناسی آن به کمیته تخصصی یعنی کمیته روابط کار سپرده شد که در آنجا نیز سه جلسه کارشناسی برگزار شد و بعد از اعلام نظر کمیته و بیان نظرات مخالف و موافق کارشناسان و گروه‌های مختلف در جلسه سه‌شنبه گذشته این موضوع با اختلاف یکی دو رأی در کمیسیون تصویب شد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم کشور رفع مشکلات فعلی جامعه و رفاه عمومی  است که از محورهای اصلی در منافع ملی به شمار می‌آید و دولت طی معرفی کابینه برایش مهم بود که می‌خواهد این وزارتخانه را با یک وزیر یا به صورت دو وزارتخانه اداره کند.

این نماینده مجلس گفت: ما در شرایط فعلی به دولت این انتقاد را داریم که وزیر اقتصاد ندارد، وضعیت وزارت صنعت نامطلوب است، وزارت کار با سرپرست اداره می‌شود و این وضعیت قابل پذیرش نیست.

وی دلیل ورود دوباره کمیسیون اجتماعی به بحث تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تعیین تکلیف آن برای تصمیم نهایی دولت در معرفی وزیر برشمرد و گفت: باید روشن شود که بالاخره این موضوع در مجلس به نتیجه می‌رسد یا خیر و دولت برای معرفی وزیر منتظر تعیین تکلیف وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت:‌ نظر دولت این است که وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه عریض و طویلی است که با یک وزیر نمی‌توان آن را اداره کرد.

خدادادی پیش‌بینی کرد بعد از رأی مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس دولت به دنبال معرفی دو وزیر برای وزارتخانه‌های تفکیک شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان احتمالی تعیین تکلیف وضعیت تفکیک این وزارتخانه گفت: ما مصوبه کمیسیون را به صحن می‌فرستیم و در آنجا هیأت رئیسه مجلس تصمیم‌گیری می‌کند که چه زمانی به صحن بیاید، اما با توجه به اینکه ضروری است تا اوضاع حوزه کار و رفاه سر و سامان بیابد احتمالاً

در اولویت قرار بگیرد.

وی درباره وضعیت نابسامان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: وزارتخانه‌ای که با وجود وزیری که 5 سال تجربه کار در این وزارتخانه را داشت آنطور اداره می‌شد با سرپرستی که اختیاراتش محدود است،‌ طبیعتاً وضعیت خوبی ندارد. ما با وجود وزیر شاهد انبوهی از سؤال، تحقیق و تفحص و استیضاح برای این وزارتخانه بودیم، چه برسد به اینکه حالا وزارتخانه‌ وزیر هم ندارد.

خدادادی پیش‌بینی کرد: ظرف یکی دو هفته آینده تکلیف  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روشن شود.