گروه حوادث: چهار زن و مرد باندی شوم طراحی کردند تا با اغفال کسانی که رویای کار در آنسوی آب‌ها را دارند پول میلیاردی به جیب بزنند. این دو زن و دو مرد شیاد تحت پوشش شرکت خرید و تولید رنگ صنعتی، از 300 جوان جویای کار به بهانه اعزام نیروی کار به قطر، کلاهبرداری کرده بودند.

کمین در سایت شیپور

چندی پیش مردی در مراجعه به پلیس تهران پرده از فعالیت شرکتی مرموزبرداشت. این مرد گفت: از طریق سایت شیپور با شرکتی آشنا شدم که برای اعزام نیروی کار به قطر ثبت نام می کرد با توجه به شرایطی که شنیدم تصمیم گرفتم برای آینده‌‌ام برنامه‌‌ریزی کنم با شرکت تماس و آدرس گرفتم تا حضوری به آنجا بروم.

وی افزود: وقتی به شرکت رفتم یک دفتر باکلاس را دیدم آنجا به من فرمی دادند که باید تکمیل می‌کردم در آنجا شنیدم باید 250 هزار تومان پرداخت کنم و قرار شد که برای اعزام به کشور قطر با من تماس بگیرند خیلی خوشحال بودم اما درحالیکه کلی امید داشتم پس از چندین بار تماس با شرکت، کسی پاسخگو نبود و. بعد فهمیدم آنها شیاد هستند و به بهانه دروغ کار در قطر با همین 250 هزار تومان پولی که از من و دیگر فریب خورده‌ها گرفته‌ اند پول خوبی به جیب زده اند.

شکایت‌های مشابه

همزمان با این شکایت ماموران پلیس تهران در برابر ادعاهای مشابه دیگری قرار گرفتند و همین کافی بود تا با دستور بازپرس پرونده تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که زمینه فعالیت شرکت موصوف خرید و تولید رنگ صنعتی است و مدیرعامل شرکت با همکاری همدستش و 2 تن از اعضای خانواده اش به بهانه اعزام نیروی کار به کشور قطر مبالغ مختلفی را از طعمه‌هایشان دریافت کرده که نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.  در ادامه تحقیقات فاش شد که مدیر عامل شرکت پول دریافتی را به حساب همسر و مادر همسرش واریز کرده است و همین کافی بود تا با دستور بازپرس پرونده تیمی برای دستگیری متهمان اعزام و ماموران موفق شدند در چند عملیات مجزا و هماهنگ هر 4 زن و مرد شیاد را دستگیر کنند. بنابه این گزارش، تا کنون 300 جویای کار فریب خورده شناسایی شده اندو گردانندگان باند شیادی روانه زندان شده‌اند.