یک اتفاق عجیب

6 قاتل در مهرستان اعدام نشدند! 

صلح و سازش در  پرونده‌‌های قتل عمد در مهرستان باعث بخشیده شدن 6 قاتل محکوم به اعدام شد.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: اختلافات و درگیری‌های موجود بین چند طایفه در مهرستان که سبب وقوع ۶ فقره قتل عمدی شده بود با تلاش معتمدان بزرگان و ریش‌سفیدان به سازش ختم شد.

حمید رضا بندانی در این باره گفت: در ماه‌های اخیر جلسات متعدد ایجاد صلح و سازش بین چند طایفه که منجر به وقوع ۶ فقره قتل عمدی مرد و زن مسلمان (سه فقره در سال ۱۳۹۴ و سه فقره در سال ۱۳۹۷ و جراحات شدید دو نفر دیگر در حوزه قضایی مهرستان) شده بود، برگزار شد.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با تدابیر فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و محلی منطقه و برخورد قاطع قضایی؛ از وقوع چنین جرایمی در سطح استان و شهرستان پیشگیری شود.

    


سارق حرفه‌ای خود را دیوانه جا زده بود

سارق سابقه‌دار با نقش‌پردازی در نقش یک مرد دیوانه خود را سردار معرفی می‌کرد تا به راحتی دست به سرقت بزند.

چندی قبل ماموران کلانتری 15 احمد آباد در جریان سرقت‌های چند خانه در خیابان‌های کارون قرار گرفتند و تیمی از ماموران برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

ماموران در گام نخست تحقیقات میدانی پی بردند که سرقت‌ها بیشتر از خانه‌هایی صورت گرفته که کوچه‌ها تاریک و خلوت بوده و دزدان با اطلاع از نبود اهالی خانه دست به سرقت‌ زده‌اند و در برخی مواقع بعضی از خانواده‌ها در مدت زمان کوتاهی که از خانه خارج شدند سرقت‌ها رخ داده است.

ماموران در تجسس‌های میدانی متوجه شدند که در زمان سرقت‌ها مردی دیوانه که اهالی محل او را سردار صدا می‌زنند و همیشه به او کمک می‌کنند در نزدیکی محل‌های سرقت دیده شده است.

بدین ترتیب ماموران او را به صورت نامحسوس تحت‌نظر قرار دادند تا اینکه در ماجرای سرقت از یک خانه شناسایی و خیلی زود در همان صحنه سرقت دستگیر شد.

ماموران در بازجویی‌های پلیسی از متهم پی بردند که این مرد دیوانه نبوده و برای اجرای نقشه‌های سرقت، خود را دیوانه نشان داده است و در ادامه مشخص شد که این متهم یکی از سارقان سابقه‌دار است.

بنا به این گزارش، دزد فریبکار برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

    


راز عجیب مردان مسلح شیرازی 

دو مرد مسلح که راز عجیبی در سرقت‌هایشان داشتند در مرودشت دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: در پی اخبار واصله مردمی مبنی بر اقدام قریب‌الوقوع اعضای باند حفارغیرمجاز به قصد تحصیل اشیای تاریخی در ارتفاعات شهرستان مرودشت، شبانه اکیپی مجرب از نیرو‌های حفاظت پس از پیمودن ساعت‌ها مسیر سخت و صعب‌العبور کوهستانی به محل مورد نظر عزیمت و با رعایت جوانب حفاظتی اقدام به مسدود کردن مبادی خروجی کردند.

سردار امیر رحمت‌اللهی افزود: اعضای باند به محض رویت ماموران، به قصد فرار از صحنه جرم از محل متواری و در زمان فرار اقدام به تیراندازی کردند که در این خصوص 2 نفر اعضای باند حفار غیرمجاز دستگیر و از متهمین دو قبضه اسلحه شکاری، چهار عدد چاقو، مقادیری فشنگ و ابزار و ادوات حفاری و چند قطعه شیء مشکوک به عتیقه کشف و ضبط شد.

    


خودکشی نافرجام دانش‌آموز بابلی در مدرسه 

دختر دانش‌آموزی صبح دیروز در یکی از مدارس بخش بندپی‌غربی با خوردن چند قرص استامینوفن و... اقدام به خودکشی کرد.

وی بلافاصله به بیمارستان شهیدبهشتی منتقل و ساعاتی بعد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.