گروه حوادث: دزد جوان که به 25 سال زندان محکوم شده است خواسته عجیبی کرد.

این تبهکار پس از تحمل 3 زندان خواستار بخشیده شدن و آزادی اش شد تا به حرم امام رضا(ع) برای زیارت برود.

سرقت پراید

اوایل سال 95 بود که ماموران پلیس شرق تهران در جریان سرقت خودروی پرایدی قرار گرفتند که در این مرحله ماموران شماره پلاک خودروی سرقتی را در سامانه سراسری پلیس ثبت کردند و تحقیقات برای دستگیری عامل این سرقت کلید زده شد.

ماشین رها شده!

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه خودروی سرقتی در شرق تهران در حالی پیدا شد که لوازم آن به سرقت رفته بود.

دستگیری دزد

بدین ترتیب ردیابی های فنی و کارشناسی ماموران آغاز شد تا اینکه تیم پلیسی موفق به شناسایی عامل این دزدی شد و در عملیاتی غافلگیرانه سعید 23 ساله را به دام انداخت.

اعتراف

سعید که راهی جز اعتراف نداشت 4 سرقت مشابه را به گردن گرفت و به ماموران گفت: به خاطر اعتیادم و بی پول باید برای تامین هزینه‌های اعتیادم دزدی می کردم و همه سرقت‌هایم را به تنهایی انجام داده و هیچ همدستی نداشتم تا هم پول بیشتری به دست آورم و از اینکه شاید یک روز همدستم مرا لو دهد خیالم راحت بود که کسی با من دزدی نمی کند.

وی افزود:  نخستین بار سیستم صوتی و باندهای یک خودرو را سرقت کردم و در دومین دزدی سرقت از داخل یک انبار بود و در در سومین پلان از یک دانشجو سرقت کردم تا اینکه در آخرین دزدی یک خودرو را به سرقت بردم که خیلی زود نیز دستگیر شدم.

آدم ربایی

پسری دانشجو که یکی از طعمه های سعید بود بعد از شناسایی دزد خودرویش در پلیس آگاهی تهران ادعا کرد که سعید با ربودن وی و تهدید چاقو اقدام به سرقت مدارک و وسایل او کرده است.

سرانجام با طرح شکایت 4 مالباخته، سعید به اتهام آدم‌ربایی و 4 سرقت روانه زندان شد و پرونده با کامل شدن تحقیقات به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه

در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، مالباخته ها یکی پس از دیگری در جایگاه قرار گرفتند و بار دیگر شکایت خود را مطرح کردند.

در این دادگاه سعید وقتی در جایگاه دفاع ایستاد خود را بی گناه دانست و برخلاف همه اقرارهایش ربودن پسر دانشجو و زورگیری از او را نپذیرفت و تنها دوسرقت خودرو را به گردن گرفت.

زندان سنگین

در پایان هیات قضایی سعید را در همه موارد اتهامی گناهکار شناخت و او را به اتهام آدم ربایی به 15 ساله حبس و به اتهام 4 سرقت به 10 سال حبس محکوم کرد.

حکم قطعی

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما با اعتراض وکیل متهم بار دیگر به همان شعبه ارجاع داده شد.

در دادگاه دوم

صبح دیروز سعیدبار دیگر در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده حاضر شد. ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند سپس مالباخته ها  در جایگاه قرار گرفتند و بعد از طرح شکایت برای متهم درخواست اشد مجازات کردند.

درخواست عجیب

در ادامه سعید در جایگاه ایستاد و با قبول 2 سرقت دیگر اتهاماتش را انکار کرد و گفت: «آن زمان معتاد بودم و برای پول مواد مرتکب سرقت شدم اما آدم ربایی و سرقت خودرو را قبول ندارم و روز بازجویی تحت فشارهای بازجویی 4 سرقت را اقرار کردم اما تنها  2 سرقت از آنها را قبول دارم.»

وی در ادامه گفت: « 3 سال است که در زندان بودم و به اندازه کافی تنبیه شدم. حالا اعتیادم را ترک کردم و می‌خواهم هر چه زودتر آزاد شوم تا به حرم امام رضا بروم و طلب مغفرت کنم. از شاکیان پرونده هم می‌خواهم مرا ببخشند.»

بنا به این گزارش، در پایان هیات قضایی وارد شور شد تا بزودی حکم نهایی را صادر کند.