گروه حوادث: حکم قصاص مرد کارخانه دار که به خاطر بدهی یک میلیاردی دوست پولدارش را کشته بود دیروز در دیوان عالی کشور قطعی شد.

گمشدن مرد پورشه سوار

رسیدگی به این پرونده از پانزدهم دی ماه سال 94 به دنبال ناپدید شدن  مردی۴۰ ساله به نام  حسین در دستور کار پلیس قرار گرفت. شاهد نشان می داد این مرد  سوار  بر خوردو پورشه اش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. برادر حسین به ماموران گفت: حسین آخرین بار با یکی از دوستانش به نام مانی قرار ملاقات داشت.

قاتل کارخانه دار

 با این سرنخ پلیس به ردیابی مانی 38ساله پرداخت و وی بازداشت شد. این مرد در همان بازجویی مقدماتی به قتل  به خاطر بدهی یک میلیارد و سیصد میلیونی اعتراف کرد  و گفت: جنازه را داخل محفظه سوخت  در نزدیکی کارخانه اش در شهرک صنعتی عباس آباد در جاده خاوران  انداخته و خودرو قربانی را نیز به پارکینگ خانه یکی از دوستانش

منتقل کرده است.

کشف جسد

 با اظهارات مرد کارخانه دار جنازه از داخل مخزن سوخت کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

در دادگاه

پزشکی قانونی در گزارشی علت مرگ را اصابت گلوله به سر اعلام کرد و مانی در شعبه چهارم دادگاه یک کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد .

در این  جلسه اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.

سپس مانی  به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و وی گفت :من و حسین  از چهار سال پیش با هم دوست بودیم  و معامله داشتیم.من یک میلیارد و سیصد هزار تومان ازاو  پول قرض گرفته بودم و ماهانه به او نزول می دادم. همسرم هم چک امانی به او داده بود.   اما شرایط مالی کارخانه ام  بد شده و توان پرداخت پول حسین  را نداشتم. حسین  هم برای پس گرفتن پولش اصرار داشت.به همین خاطر من به او پیشنهاد دادم تا کارخانه ای را که در جاده خاوران دارم به نام او سند  بزنم .ما آن روز با هم به کارخانه رفتیم تا حسین از آنجا بازدید کند و سپس سر قیمت با هم توافق کنیم.ارزش کارخانه ام یکی میلیارد تومان بود ولی حسین گفت  ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد .من می خواستم غیر از کارخانه سیصد میلیون تومان هم نقدی به حسین بدهم اما او قبول نکرد. ما با هم سوار ماشین حسین شدیم و درگیری بین ما بالا گرفت .حسین مرا تهدید کرد و  گفت چک همسرم را اجرا می گذارد.من که عصبانی شده بودم به سمت او حمله کردن و حسین همان موقع اسلحه شاه کشی را  که همراه داشت به سویم نشانه رفت  و دو تیر شلیک کرد. من که شوکه شده بودم با حسین گلاویز شدم تا تفنگ را از او بگیرم اما در این کشمکش یک تیر به سر او برخورد کرد.خیلی ترسیده بودم به همین خاطر  جنازه را شبانه داخل مخزن نفت در جاده خاوران انداختم و به خانه برگشتم. وی ادامه داد: ماشین مقتول را هم به پارکینگ خانه دوستم بردم و به دروغ گفتم ان

را به تازگی معامله کرده ام.

مجازات مرگ

با پایان دفاعیات این متهم هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده  وی را به قصاص محکوم کردند. دیروز این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.