نشست دو روزه سازمان ملل درباره افغانستان در دوحه در حالی آغاز به کار می‌کند که وزارت امور خارجه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنفرانس سازمان ملل در دوحه درباره افغانستان شرکت نمی‌کند. 

این نشست از دیروز (یکشنبه) به میزبانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به مدت دو روز برگزار شده است. در این بیانیه که در وبگاه و صفحه کاربری وزارت امور خارجه طالبان در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، آمده است: «امارت اسلامی» افغانستان طی دو سال و نیم گذشته، از یک‌سو تلاش‌ها برای تحکیم بنیادهای سیاسی، اداری، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی نظام را ادامه داده است و از سویی دیگر در روابط با کشورهای منطقه پیشرفت‌های خوبی داشته. همچنین، امارت اسلامی به‌طور منظم از مجاری مختلف با ملل‌متحد، کشورهای غربی و به‌ویژه، آمریکا در مورد تحریم‌های نامشروع یک‌جانبه، فهرست‌های سیاه و جایزه و آزادسازی ذخایر بانکی افغانستان بحث‌هایی 

داشته است. 

در ادامه مطرح شد: امارت اسلامی افغانستان بر این باور بود که نشست نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در دوحه، پایتخت قطر به‌ ریاست «آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل فرصت خوب دیگری بود تا گفت‌وگوهایی واضح و نتیجه‌محور درمورد موضوعات مورد اختلاف انجام می‌شد.