عصر دیروز، اسرائیل یک رشته حملات «گسترده» را علیه لبنان انجام داد.

این حملات پس از کشته شدن یک زن و زخمی شدن چند نفر دیگر در حمله موشکی به شمال اسرائیل صورت گرفته است. گمان می‌رود که حزب‌الله حمله به اسرائیل را انجام داده باشد، اما حزب‌الله هنوز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

رسانه‌های لبنانی گزارش داده‌اند که در حملات اسرائیل چندین روستا مورد اصابت قرار گرفته و ساختمان‌ها در آتش سوخته‌اند.

منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش اسرائیل مناطقی را در اطراف شهرک «اللبونه» هدف قرار داده است. شبکه الجزیره همچنین از به صدا درآمدن اژیرهای خطر در منطقه المناره در الجلیل علیا خبر داد. شبکه المیادین هم گزارش داد که در این حمله یک موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف شهرک المناره هدف قرار گرفت.

حمله حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی با 9 کشته و زخمی 

منابع رسانه‌ای دیروز (چهارشنبه) از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در چند شهرک در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند. سخنگوی امدادرسانی در اراضی اشغالی گفت در نتیجه حملات موشکی به شهر صفد و اطراف آن یک تن کشته و هشت تن زخمی شدند. 

سخنگوی اورژانس و امدادرسانی اسرائیل در این باره گزارش داد که در پی حملات موشکی به صفد و اطراف آن یک نظامی زن کشته و هشت صهیونیست دیگر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. در این خصوص منابع کشته شدن یک صهیونیست را تایید کرده و از کشف جسد وی در یکی از مواضع هدف قرار گرفته شده خبر دادند. در این راستا بیمارستان «زیو» در صفد تاکید کرد: هشت مجروح به مرکز پزشکی منتقل شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

شبکه ۱۴ اسرائیل هم خبر داد که در این حمله حدود ۱۰ موشک شلیک شد و چند موضع نظامی رژیم اشغالگر هدف قرار گرفت. شبکه الجزیره در این باره گزارش داده بود که آژیرهای خطر در چند شهر و شهرک از جمله شهر «صفد» در الجلیل علیا و «نطوعا» در الجلیل غربی به صدا درآمده است. شهردار صفد هم در این باره اعلام کرد: موشک‌ها به داخل شهر اصابت نکرده بلکه پایگاه‌های اطراف صفد را هدف قرار داده‌اند. این شهردار افزود: پایگاه‌های نظامی ارتش اشغالگر در صفد متحمل خسارات بسیاری شدند.

این در حالی است که برخی منابع رسانه‌ای اسرائیل گفتند سه موشک به صفد برخورد کرده است. سخنگوی ارتش اشغالگر نیز گفت: پایگاه فرماندهی شمال در ارتش در معرض حملات موشکی قرار گرفت. منابع رسانه‌ای اسرائیل نیز گزارش دادند که حزب‌الله لبنان در این حمله از موشک‌های نقطه زن استفاده کرده و سامانه‌های گنبد اهنین در رهگیری آنها ناکام ماندند. رسانه‌های عبری حمله حزب‌الله را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند. 

رسانه‌های عبری به نقل از منابع پزشکی گزارش دادند: نمی‌توانیم تعداد موشک‌های شلیک شده و اماکنی که هدف قرار گرفته شده‌اند را دقیق اعلام کنیم.

این منابع اذعان کردند: پاسخ نصرالله به ابتکارعمل‌ها و میانجیگری‌ها در حد صحبت‌هایش در روز گذشته نماند، بلکه او در عمل نیز پاسخ داد. رئیس شورای شهرک سازی در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز حملات موشکی حزب‌الله را به بارش باران بر سر صهیونیست‌ها تشبیه کرد. این رسانه‌ها در این باره گزارش دادند: آنچه در صفد رخ داد از زمان شروع جنگ بی‌سابقه بود و شلیک موشک به سمت منطقه‌ای نسبتاً دور از مرزها، یک رویداد استثنایی است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل از بنیامین نتانیاهو خواست تا نشستی فوری در این باره برگزار کند. وی گفت که این موشک‌ها حملات پراکنده نیست، بلکه یک جنگ واقعی است.