ارتش اسرائیل برای نود و نهمین روز به جنگ وحشیانه و بمباران‌های خشونت آمیز خود در نوار غزه که ده‌ها هزار شهید، مجروح، آواره و مفقود بر جای گذاشته‌است، ادامه می‌دهد. از آن سو، مقاومت فلسطین تجمع خودروها و سربازان اسرائیل را هدف قرار داده و همچنان مانع نفوذ اسرائیلی‌ها به محورهای مختلف نوار غزه می‌شود. 

در زمانی که نگرانی‌ها از ادامه بحران انسانی ادامه دارد، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از قطع برق و از کار افتادن ژنراتورهای برق در بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد که وقوع یک فاجعه انسانی جدید را همزمان با توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت، همزمان با توقف خدمات ارتباطی در نوار غزه تهدید می‌کند. 

منابع میدانی افزودند: درگیری‌ها در اطراف بیمارستان شهدای الاقصی ادامه دارد. این در حالی است که دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز جمعه اعلام کرد که بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت، خدمات بهداشتی خود را متوقف می‌کند. این دفتر در بیانیه‌ای که در پلتفرم تلگرام منتشر شد، هشدار داد که در صورت توقف ژنراتورهای برق، ممکن است مرگ‌هایی برای بیماران و کودکان به‌ویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) رخ دهد. 

در این بیانیه آمده است: بیمارستان شهدای الاقصی در آستانه اعلام توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت است، زیرا قرار بود سوخت دیروز بعدازظهر پنجشنبه به بیمارستان برسد. این دفتر تاکید کرد: تعلل مسؤولان ذیربط (بدون نام بردن از آنها) بیماران و کودکان را در مرحله بحرانی قرار داده و آنها را تهدید به مرگ در صورت توقف ژنراتورها کرده‌است. 

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه افزود: تمامی مراجع ذی صلاح و ذیربط را در قبال هر بلا یا مرگی که بیماران و کودکان در معرض آن قرار می‌گیرند به ویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کاملاً مسؤول می‌دانیم. 

در این بیانیه از کشورهای جهان خواسته شده‌است که جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر علیه مردم فلسطین را متوقف کنند و همچنین برای تامین سوخت همه بیمارستان ها و ازسرگیری فعالیت بیمارستان‌ها و احیای آنها قبل از اینکه خیلی دیر شود، فوراً مداخله کنند. ایاد ابوزاهر، رئیس بیمارستان شهدای الاقصی نیز روز پنجشنبه هشدار داد که خدمات بهداشتی و درمانی در این بیمارستان به دلیل تمام شدن سوخت به زودی متوقف خواهد شد. ابوزاهر گفت: سوخت بیمارستان به طور کامل در حال  اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و بیمارانی هستند که به دلیل توقف کامل ژنراتورهای برق در معرض خطر مرگ قرار دارند، ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که فوراً برای تامین سوخت بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان شهدای الاقصی قبل از اعلام مرگ ده‌ها بیمار، مجروح و کودک در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مداخله کنند. در این راستا، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در نشست خبری در مقابل مجتمع پزشکی الشفا در شمال نوار غزه گفت: زیرساخت‌ها، بهداشت و خدمات در رفح شکننده هستند و نمی‌توانند نیازهای ۱.۳ میلیون شهروند و آوارگان را تامین کنند.

وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه تعداد قربانیان تجاوزات اسرائیل به ۲۳ هزار و ۸۴۳ شهید و ۶۰ هزار و ۳۱۷ زخمی رسیده‌است، تاکید کرد که قربانیانی در زیر آوار و جاده‌هایی وجود دارد که آمبولانس‌ها و نیروهای دفاع مدنی در نقاط مختلف غزه نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. این وزارتخانه افزود: اشغالگران در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ قتل عام در نوار غزه انجام دادند که ۱۳۵ شهید را به جای گذاشت. 

این وزارتخانه گفت: نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین باعث شده از هر ۲۰ شهروند در نوار غزه، یک نفر شهید، مجروح یا مفقود شود. همچنین فعالان فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیل بامداد دیروز (شنبه) حملات جدیدی را به مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.