نارندرا مودی، نخست وزیر کنونی هند و نامزد اصلی حزب بهارتیا جنتا برای انتخابات سال ۲۰۲۴ هند، عنوان دوست نخست وزیر به هندی «مودی میتر» را به کسانی اعطا می کند که از او حمایت کنند. 

به گزارش ایندیا نیوز، افرادی که در مجامع گوناگون در مورد اینکه چگونه سیاست های اجتماعی حزب «بی‌جی‌پی»، برای همه اقشار جامعه سودمند است صحبت می کنند و هند را به عنوان یک قدرت جهانی در حال رشد به رهبری مودی معرفی می کنند. مقامات بی.جی.پی به رویترز گفته‌اند بیش از ۲۵ هزار مسلمان داوطلبانه به مودی کمک می کنند تا برای سومین بار نخست وزیر هند باشد و در انتخابات مه ۲۰۲۴ 

پیروز شود. 

جمال صدیقی، رئیس واحد اقلیت های حزب بهارتیا جنتا، گفت: این حزب به دنبال رهبران جامعه مانند معلمان، کارآفرینان، روحانیون و کارمندان بازنشسته دولتی است که مایل به ارزیابی مودی هستند. به نظر میرسد این حزب امیدوار است از سوابق اقتصادی و برنامه‌های خود برای تصویب قوانین مذهبی اسلامی در مورد ارث و حقوق جنسیتی برای جلب نظر رأی‌دهندگان مسلمان محروم استفاده کند. 

استراتژی بی‌جی‌پی برای گسترش نفود خود در میان مسلمانان، مانند پیام‌هایی که برای هدف قرار دادن رأی دهندگان برای به دست آوردن کرسی‌های ایالتی استفاده می‌کند، قبلاً گزارش نشده بود. این کمپین بخشی از یک برنامه بزرگتر برای جذب ۲۰۰ میلیون مسلمان هند است که بی جی پی و مودی سابقه طولانی و پرحاشیه ای با آنها دارند. 

مسلمانان و گروه‌های حقوق بشر مدعی هستند که برخی از اعضا و وابستگان بی جی پی سخنان ضد اسلامی و رفتارهای خشونت‌آمیز را ترویج کرده‌اند، آنها می گویند این حزب سازمان‌های غیرانتفاعی را که توسط سایر مذاهب اداره می‌شوند با اقدامات نظارتی هدف قرار داده‌اند و دارایی‌های متعلق به مسلمانان را تخریب کرده‌اند. 

سید ظفر اسلام، رهبر ارشد بی جی پی که مسلمان است، گفت: خشونت بین اقلیت مسلمانان و اکثریبت هندو ریشه‌ای عمیق دارد اما اکنون تنها به تیتر اخبار تبدیل شده است، زیرا رقبای سیاسی از آن برای هدف قرار دادن این حزب در قدرت، استفاده می‌کنند. نخست‌وزیر هند در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، اما اتحاد جدید مخالفان و شکست اخیر در یک انتخابات کلیدی ایالتی در کارناتاکا، رهبران حزب را برای افزایش رای مخالف برای مخالفان دولت فعلی نگران کرده است.

برخی از تحلیلگران می گویند حزب بهارتیا شکاف بین هندوها و مسلمانان را به حدی سیاسی کرده است که کابینه مودی حتی یک وزیر مسلمان ندارد. به گفته صدیقی هلال احمد، کارشناس سیاست مسلمانان در مرکز مطالعات جوامع در حال توسعه، اتاق فکر این حزب به طور پراکنده در نظرسنجی های منطقه ای گذشته به دنبال حمایت مسلمانان بود، اما این کارزار ملی اولین و گسترده ترین در نوع خود است. 

یاسر جیلانی، سخنگوی واحد اقلیت های این حزب، گفت: بی جی پی که در دو انتخابات ملی گذشته حدود ۹ درصد از آرای مسلمانان را به دست آورد، در سال آینده بین ۱۶ تا ۱۷ درصد آرا را هدف قرار داده است. دو مقام آگاه به رویترز گفتند: بی جی پی روی ۶۵ کرسی در مجلس عوام (لوگ سابها) که ۵۴۳ عضوی است تمرکز کرده است زیرا جمعیت رای دهندگان مسلمان حداقل ۳۰ درصد، تقریباً دو برابر سهم آنها از جمعیت هند است. 

بی.جی.پی در حال حاضر حدود ۲۲ کرسی را در اختیار دارد. برخی مخالفان برنامه های بی.جی.پی می‌گویند: دولت بی.جی.پی، هرگز به نگرانی های اقلیت های جامعه به ویژه مسلمانان احترام نمی‌گذارد و به آنها توجه نمی کند و در عوض آنها را به طور سیستماتیک به حاشیه می راند و تنها در مواقعی که نیاز به آنها دارد از آنان 

استفاده می کند.