به دنبال حملات سه شنبه و دیروز (چهارشنبه) اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، منابع خبری از آغاز حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه غلاف غزه خبر دادند. منابع خبری  اسرائیل از حملات موشکی مقاومت غزه به قلب اراضی اشغالی خبر دادند.

طبق این گزارش، فرودگاه بن گوریون درتل‌آویو نیز به دنبال حملات موشکی مقاومت فلسطین، تعطیل شده است. برخی منابع نیز اعلام کردند که سه فروند از موشک‌های شلیک شده بر فراز شهر تل‌آویو رهگیری شده‌اند. منابع خبری همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق مختلف تل‌آویو خبر دادند. در همین حال یک منبع در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که حملات موشکی دیروز در پاسخ به حمله بامداد سه‌شنبه صهیونیست‌ها به نوار غزه انجام نشده است.

این منبع گفت که این حمله پاسخی به حملات دیروز صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه درحال انجام است. طبق گفته این منبع، این حملات موشکی توسط اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین انجام شده است. در پی حملات موشکی به شهرک‌های مجاور نوار غزه چند صهیونیست مجروح شده‌اند. همزمان با این حملات گروه هکری «انانیموس سودان» از حمله سایبری به سامانه‌های گنبد آهنین خبر داده

است.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که مقاومت فلسطین طی ساعات گذشته حدود 100 موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی پرتاب کرده است. درپی حملات موشکی مقاومت ستاره داوود سرخ (سرویس اورژانس ‌بیمارستانی اسرائیل) در قدس اشغالی آماده‌باش اعلام کرده است.

همچنین شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که مقاومت فلسطین چندین راکت و موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیستی منطقه غلاف غزه پرتاب کرد. اسکای نیوز همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این منطقه در پی این حملات موشکی خبر داده است. این حملات راکتی پس از آن آغاز شده است که اسرائیل طی روزهای گذشته مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.  

در این راستا کشورهای فرانسه و چین، دو عضو دائم شورای امنیت و امارات به عنوان عضو غیر دائم آن درخواست کردند که یک نشست فوری و پشت درهای بسته در شورا برای بررسی تحولات نوار غزه و حمله اخیر اسرائیل به این منطقه برگزار شود. حساب توییتری هیئت دائم امارات در سازمان ملل  اعلام  کرد، امارات، فرانسه و چین از شورای امنیت خواستند نشست فوق‌العاده‌ای را پشت درهای بسته برگزار کرده و تحولات نگران‌کننده نوار غزه را مورد بررسی قرار دهند.

سایت شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که مقامات این رژیم در تلاش برای ممانعت از برگزاری این نشست ویژه شورای امنیت درباره تحولات رو به تشدید در غزه هستند؛ اما تا این لحظه تلاش‌ها

بی‌فایده بودند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم گفت که ما از نزدیک حملات اسرائیل به غزه را پیگیری کردیم و از گزارش‌های مربوط به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی به شکل فاجعه بار در این حملات اطلاع داریم و از دو طرف می‌خواهیم تنش‌ها را کاهش بدهند اما اسرائیل حق دارد در برابر حملات موشکی از خود و مردمش دفاع کند. سفارت آمریکا در اراضی اشغالی نیز از تمام طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها خودداری کرده و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

سخنگوی سفارت آمریکا در اراضی اشغالی گفت ما از گزارش‌های مربوط به کشته شدن فاجعه‌بار غیرنظامیان اطلاع داریم. سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل هم عصر سه‌شنبه مصاحبه‌ای با یسرائیل کاتس، وزیر انرژی و یکی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل انجام داد که او در این مصاحبه تأیید کرد که اگر حماس در رویارویی جاری با ارتش اسرائیل مداخله کند، تل‌آویو یحیی سنوار رهبر حماس در غزه و دیگر رهبران این جنبش را ترور

خواهد کرد.