صبح دیروز (چهارشنبه) درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در اطراف فرماندهی کل از سرگرفته شد. خبرنگار العربیه گزارش داد، درگیری‌هایی شدید و گسترده در اطراف فرماندهی کل در میان پرواز جنگنده‌ها در آسمان خارطوم و ام درمان شکل گرفت. این خبرنگار همچنین به نقل از منابع گزارش داد، درگیری‌های شدیدی در پایگاه کافوری وابسته به نیروهای واکنش سریع در خارطوم البحری رخ داده است. رسانه‌ها نیز اعلام کردند، درگیری‌هایی نیز در مرکز و جنوب خارطوم بین ارتش و عناصر نیروهای واکنش سریع رخ داد. خبرنگار روسیاالیوم نیز گفت، درگیری‌های شدید با سلاح‌های متوسط و سنگین همزمان با آغاز آتش‌بس بین دو طرف درگرفت. به عنوان مثال به رغم وجود آتش‌بس درگیری‌هایی در محله الصحافه رخ داد. نیروهای واکنش سریع اعلام کردند، در معرض حملات پراکنده در برخی مناطق خارطوم به خصوص در دو منطقه فرماندهی کل و شرق نیل قرار گرفتند. این در حالی است که سخنگوی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح از صبح روز گذشته وارد مرحله دوم از عملیات تامین امنیت اطراف مقر فرماندهی کل و فرودگاه شده‌اند، اعلام کرد، اوضاع عموما به جز برخی درگیری‌ها در اطراف منطقه فرماندهی و فرودگاه باثبات است. دفتر سخنگوی رسمی ارتش سودان تاکید کرد، نیروهای ارتش به مقابله به حمله ناکام به منطقه غرب الابیض پرداختند و خساراتی را به شبه نظامیان شورشی وارد کردند.

ارتش، نیروهای واکنش سریع را به نقض آتش‌بس اعلام شده متهم کرد و افزود: درگیری‌ها در برخی مناطق متوقف نشده است. در بیانیه ارتش آمده است: پیشنهاد آتش‌بسی از سوی طرف‌های بین‌المللی برای ۲۴ ساعت مطرح شد که ما با آن موافقت کردیم؛ اما نیروهای واکنش سریع به آن پایپند نماندند و درگیری‌ها را متوقف نکردند. ارتش افزود:‌ برخی اطلاعات دقیق درباره فصل‌های عملیات توطئه در اختیار داریم و شواهدی قوی نشان می‌دهند گروه‌های منطقه‌ای و داخلی در درگیری‌ها دست دارند. همچنین ارتش سودان شب گذشته اعلام کرد، به طور کامل فروگاه مروی در شمال کشور را به تصرف خود درآورده است. همچنین دکتر تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد، تعداد کشته‌ها به ۲۷۰ تن و زخمی‌ها به ۲۶۰۰ تن رسیده است.

او کشته‌ها و تلفات درگیری‌های سودان را محکوم کرد و با برادران و خواهران سودانی ابراز همبستگی کرد. وی اضافه کرد: کمک‌های سازمان به بخش‌های بهداشتی قبل از درگیری اکنون به پایان رسیده و به دلیل ادامه جنگ برنامه‌ریزی برای ارسال کمک‌ها غیرممکن است. او تصریح کرد، بیمارستان‌های خارطوم برای مداوای مجروحان کافی نیستند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از حمله به مراکز بهداشتی، غارت آنها و استفاده از آنها برای اهداف نظامی می‌شنویم. وی خواستار دادن دسترسی نامحدود و بدون شرط به مراکز بهداشتی شد و از مسؤولان خواست برای برقراری صلح تلاش کنند. در این راستا، وزارت بهداشت سودان هشدار داد، ۱۶ بیمارستان دیگر قادر به خدمت رسانی نیستند. با ادامه درگیری‌ها نیز تعداد بیمارستان‌هایی که قادر به خدمت رسانی نباشند، بیشتر خواهد شد. وزارت بهداشت سودان بر توقف درگیری‌ها و تیراندازی‌ها که بخش‌های بهداشتی در خارطوم را شامل شده، تاکید کرد و گفت، بخش بهداشت و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی با فروپاشی کامل روبه‌رو هستند و با ادامه جنگ وضعیت بدتر هم خواهد شد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این وضعیت اسفناک به دلیل نابودی مستقیم بیمارستان‌ها، سختی رسیدن کادر پزشکی و پزشکان به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها، موانع در انجام وظایف آمبولانس‌ها و امدادرسانی آنها و کمبود سوخت و برق در بیمارستان‌ها و نیز افزایش حملات به بیمارستان‌ها و افزایش نیاز به داروها و تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات اصلی و کیسه‌های خون است. وزیر بهداشت سودان خواستار توقف فوری جنگ و گشودن مسیرها برای امدادرسانی به بیماران و زخمی‌ها شد.