مریم علامه‌زاده

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دموکرات‌ها را مقصر قتل دو کودک بازداشتی دانسته که در جریان مهاجرت غیرقانونی، از خانواده‌هایشان جدا شده بودند.

وی در توئیتی نوشت: مرگ کودکان یا دیگر مهاجران غیرقانونی صرفاً تقصیر دموکرات‌ها و سیاست‌های مهاجرتی منفور آن‌ها است که به مردم اجازه می‌دهند با تفکر مهاجرت غیرقانونی مسیر طولانی را تا مرزهای ما بپیمایند.

او در توئیت دیگری نوشت: آن‌ها باید بدانند که نمی‌توانند غیرقانونی وارد شوند و اگر ما دیواری در مرز داشتیم آن‌ها دست به چنین اقدامی نمی‌زدند.

کودک هشت‌ساله گوآتمالایی روز کریسمس در یک بازداشتگاه سازمان امنیت مرزی و گمرک آمریکا در نیومکزیکو در شمال گذرگاه مرزی الپاسو در تگزاس جان خود را از دست داد.

یواکین کاسترو، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته لاتین تبارها، فیلیپ گمز آلونزو را نام این بچه معرفی کرد و عنوان کرد که این کودک در پی بیماری به بیمارستان منتقل شده و در آنجا مرده است.

اما آنطورکه سی‌بی‌پی آمریکا گزارش کرده است این کودک صرفاً 90 دقیقه در بیمارستان نگه‌داشته شده و پس‌ازآن با آموکسی سیلین و ایبوبروفن تجویز شده آنجا را ترک کرده است و بعد با مشاهده علائم استفراغ دوباره به بیمارستان منتقل می‌شود و در آنجا جان می‌دهد.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که رهبران دموکرات‌ها بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار ترامپ را تصویب نمی‌کنند و ترامپ نیز در مقابل این اقدام دست به تعطیلی دولت آمریکا زده است.

آن‌طور که خبرها حاکی هستند مناقشات حزبی بنای حل شدن ندارد و انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات سال نو این اتفاق ادامه یابد.

این در حالی است که در سال جاری نیز یک دختر بچه هفت ساله مهاجر که به‌صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده بود به دلیل مشکلات مشابه جان خود را از دست داده بود.

بر اساس گزارش پزشک قانونی علت مرگ این دختر ایست قلبی و تورم مغزی عنوان شده است.

ترامپ در رشته توئیت‌های خود مدعی شده که این کودکان پیش از بازداشت از سوی گشت مرزی بیمار بوده‌اند.

ترامپ همچنین مدعی شده که پدر دختر بچه می‌داند که آمریکا مقصر نیست و آن‌ها چند روز به دختر آب نداده بودند؛ اما وکلای پدر این دختر گزارش‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا را تکذیب کردند و عنوان کردند که خانواده وی همواره مراقب بچه بودند و همیشه آب و غذای کافی داشته است و در حین عبور از مرز مشکلی از این لحاظ نداشته است.