رهبر کاتولیک‌های جهان بحرین را کشوری پرجنب و جوش و محل تلاقی ملت‌ها از سراسر جهان دانست و در ادامه گفت، پوپولیسم و افراط‌گرایی همه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، پاپ فرانسیس در جریان سفرش به بحرین از دولت این کشور خواست، آزادی کامل مذهبی را برقرار و فرصت‌ها را برای همه فراهم کند.

وی پس از دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اظهار داشت: نباید اجازه دهیم امکان گفتگوی میان تمدن‌ها، مذاهب و فرهنگ‌ها از بین برود. این روزها، روزهای ارزشمندی در مسیر دوستی است که اخیرا با رهبران مذهبی مسلمان تشدید شده است‌.

پاپ اعلام کرد: من برای همزیستی مردم در صلح در مجمع گفتگوی شرق و غرب شرکت می‌کنم و از کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت‌های دیداری که توسط بحرین به ویژه با تمرکز بر احترام و تسامح برگزار می‌شود، قدردانی می‌کنم.

پادشاه بحرین هم پس از دیدار با پاپ فرانسیس گفت: ما اطمینان داریم که این سفر شما تأثیر اخلاقی و معنوی زیادی بر قلب دوستداران شما در منطقه خلیج فارس و منطقه عربی خواهد گذاشت و گسترش صلح تنها راه امید و آینده‌ای توام با ثبات و امنیت است.

در این راستا، پادشاه بحرین روز پنجشنبه در استقبال از پاپ فرانسیس گفت، کشورش همواره بر اهمیت مشارکت بین‌المللی مبتنی بر گفت‌وگوی دیپلماتیک و نیز بر راه‌های صلح‌آمیز به عنوان نقطه کلیدی برای پایان دادن به جنگ‌ها و درگیری‌ها تاکید دارد.

پاپ فرانسیس سوم نوامبر برای شرکت در مجمع گفتگوی بحرین وارد منامه شد.