«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که حمله اتمی روسیه به اوکراین با پاسخ قدرتمند از سوی غرب مواجه شده و ارتش روسیه نابود خواهد شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه پس از امضای فرمان بسیج برای افزایش نیروهای ارتش روسیه به ناتو هشدار داد که کشورش ابزار تخریب مختلفی برای دفاع از «تمامیت ارضی» در اختیار دارد. پوتین گفت،این یک بلوف نیست.

بورل روز پنجشنبه در سخنانی گفت، باید مشخص باشد که مردم حامی اوکراین و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و ایالات متحده و ناتو نیز بلوف نمی‌زنند.

وی گفت: «هرگونه حمله اتمی علیه اوکراین نه یک پاسخ اتمی، بلکه چنان پاسخ قدرتمند نظامی در پی دارد که ارتش روسیه نابود خواهد شد.» ازسوی‌دیگر در پی موج حملات موشکی اخیر روسیه به شهرهای اوکراین، کشورهای عضو ناتو از تصمیم به تحویل تجهیزات پیشرفته دفاع هوایی به اوکراین خبر داده‌اند.

تسلیحاتی که بریتانیا، کانادا، فرانسه و هلند وعده تحویل آنها به اوکراین را داده‌اند شامل سامانه‌های موشکی ضدهوایی و رادارهای پیشرفته است. ایالات متحده هم پیشتر ارسال تجهیزات مشابهی را تعهد کرده و در حال حاضر یک سامانه پیشرفته ارسالی آلمان در اوکراین مستقر شده است.

تعهد به تقویت دفاع ضدهوایی و  موشکی اوکراین در حالی اعلام شده که نمایندگان 50 کشور عضو ناتو در نشستی در مقر سازمان در بروکسل شرکت کرده‌اند. دولت اوکراین این نشست را «تاریخی» خوانده است.

ساعاتی پس از اعلام تصمیم جدید کشورهای ناتو، مقامات اوکراین گفتند که روسیه شهر میکولایف در جنوب اوکراین را زیر آتش سنگین گرفته است.