یک نماینده ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر ادامه برگزاری جلسه‌های پارلمان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم،‌ نماینده ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تاکید کرد که جلسه‌های پارلمان همچنان برگزار خواهد شد و عقب‌نشینی وجود نخواهد داشت.

«رفیق الصالحی»، گفت: جنبش سیاسی احزاب و تشکل‌های مختلف برای برگزاری جلسه پارلمان طی چند روز آینده ادامه دارد و عقب‌نشینی صورت نخواهد گرفت چرا که حمایت سیاسی بزرگی از این اقدام وجود دارد.

وی با بیان اینکه درخواست‌های رسمی برای برگزاری جلسه‌های پارلمان به هیئت رئیسه ارائه شده است، تاکید کرد که روزهای آینده شاهد برگزاری مجدد جلسه‌های پارلمان خواهیم بود. این نماینده عراقی افزود:‌ هیأت رئیسه پارلمان ملزم به اجرای این درخواست است به ویژه اینکه این درخواست از سوی ۱۸۰ نماینده ارائه شده است.

سخنان صالحی درحالی است که دیروز «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در راستای فشار بر رقبای سیاسی خود مجددا از بالاترین نهاد قضایی عراق خواستار انحلال پارلمان این کشور شد. به‌رغم گذشت ۱۰ ماه از آخرین انتخابات پارلمانی، گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های حاضر در پارلمان عراق نتوانستند بر انتخاب رئیس‌جمهوری و تشکیل کابینه جدید به توافق برسند.

جریان صدر خواهان انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام بوده اما چارچوب هماهنگی خواستار تشکیل کابینه و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.