منابع خبری اعلام کردند که پلیس تونس جمعه برای متفرق کردن ده‌ها معترض به پیش‌نویس جدید قانون اساسی تونس که توسط رئیس جمهور این کشور ارائه شد، از گاز اشک‌آور، باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد. به گزارش المیادین، معترضان تونسی که سعی داشتند تظاهرات را به سمت وزارت کشور بکشند، با نیروهای پلیس این کشور درگیر شدند.

تظاهرات معترضان تونسی در راستای مخالفت با پیش‌نویس قانون اساسی جدید است که توسط قیس سعید، رئیس جمهور این کشور ارائه شد. معترضان که در میان آنها رهبران احزاب سیاسی و نهادهای مدنی حضور داشتند، شعارهایی در مخالفت و محکومیت سعید سر می‌دادند به گونه‌ای که در تعدادی از این شعارها، قیس سعید را دیکتاتور خطاب کردند.

به گفته منابع خبری مطلع، در میان معترضان، شخصیت‌های برجسته‌ای از حزب دموکرات، حزب جمهوری و حزب کارگر حضور داشتند. به گفته خبرنگار رویترز، پلیس تونس در جریان این اعتراضات، حداقل ۵ تن را دستگیر کرد.

تونسی‌ها دوشنبه آینده در یک همه پرسی به صندوق‌های رای خواهند رفت تا نظر خود را درباره قانون اساسی جدید تونس که صلاحیت‌های گسترده‌ای را به رئیس جمهور این کشور اعطا می‌کند، اعلام کنند. جنبش النهضه، که یکی از برجسته ترین مخالفان سعید است، خواستار تحریم همه پرسی شد و آن را مسیری غیرقانونی توصیف کرد، در حالی که اتحادیه عمومی کارگری تونس آزادی تصمیم گیری در مورد مشارکت در همه پرسی را به حامیان خود واگذار کرد.

کمیته برگزاری انتخابات اعلام کرد که بیش‌ از ۹ میلیون تونسی صلاحیت شرکت در این همه پرسی را دارند. پیش‌نویس نسخه اولیه قانون‌اساسی تونس بیش از ۴۰ اصلاحیه داشت که خطاهای آن لو رفته است!