رهبر کره شمالی در جلسه‌ای خواستار تقویت توان دفاعی کره شمالی شد و این دستور نگرانی‌هایی را درخصوص احتمال استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ریاست هشتمین نشست سه روزه «کمیسیون نظامی مرکزی» را برعهده داشت که طی آن مقامات ارشد «یک ضمانت نظامی برای تقویت بیشتر بازدارندگی» ارائه دادند.

حین این جلسه، کره شمالی در اقدامی نادر به مسئله «بازنگری در برنامه‌های جنگی خود» اشاره کرد و گفت تصمیم گرفته است که وظایف عملیاتی یگان‌های خط مقدم خود را با «یک طرح نظامی مهم» تقویت کند.

تحلیلگران گفتند که رسانه دولتی کره شمالی به جزئیات این طرح که ظاهرا کره جنوبی را هدف قرار گرفته است، اشاره‌ای نکرد. تصاویر منتشر شده توسط KCNA نشان داد، ری تائه-سوپ، رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی با استفاده از یک نقشه نظامی طرح خود را به کیم جونگ اون ارائه داد. ظاهرا این نقشه محرمانه است چرا که تصویر منتشر شده، تار شده است.

یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی درخصوص این نشست گفت که سئول در حال آماده سازی «پاسخی قاطع» به فعالیت‌های کره شمالی است.