بر اساس گزارشهای موجود به نظر می‌رسد گردباد هوایی جدیدی در انتظار پایتخت‌ها و تأسیسات ائتلاف عربستان- امارات در پاسخ به تشدید محاصره ورود فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده باشد. به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه تهدید کرد که بزرگترین عملیات گردباد هوایی علیه تأسیسات نفتی در عربستان و امارات را در واکنش به تشدید محاصره یمن انجام خواهد داد. محمد مفتاح، مشاور شورای عالی سیاسی در صنعا در جریان شرکت در راهپیمایی در بزرگترین میادین صنعا در مخالفت با محاصره یمن گفت: راهپیمایی‌ها در استان‌های مختلف تحت سیطره انصارالله در واکنش به ممانعت ائتلاف سعودی-اماراتی برای ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده است. این اعتراضات بعد از آن شکل گرفت که ائتلاف سعودی-اماراتی کشتی‌های حامل سوخت بنزین و دیزل را توقیف کرده و مانع ورود آن‌ها به بندر الحدیده شد. این درحالی است که تجار فرآورده‌های نفتی به وارد کردن نفت از بندر الفجیره امارات براساس شروط قبلی پایبند هستند. همچنین عمدا برخی گذرگاه‌های زمینی را که از طریق آن مقادیری از فرآورده‌های نفتی از طریق تانکرها از استان‌های جنوبی منتقل می‌شد، بسته‌اند.

این بحران موجب افزایش قیمت‌های موادغذایی و کالاهای اصلی و افزایش قیمت خدمات و تهدید به توقف فعالیت‌های تجاری و صنعتی و آسیب به بخش کشاورزی شده است. به دنبال این اقدامات فرماندهی ائتلاف اخیرا از زیر بار مسؤولیت خود درباره آزاد کردن کشتی‌های سوخت که از چند ماه پیش توقیف بوده‌اند شانه خالی کرد؛ اما شرکت نفت در صنعا که سازمان ملل را مسؤول توقف فعالیت بخش‌های انسانی کرده است و نسبت به فاجعه انسانی به دلیل کمبود سوخت هشدار داده است، روز دوشنبه اعلام کرد که کشتی‌هایی که ائتلاف عربستان مدعی شده آن‌ها را آزاد کرده همچنان در مقابل بندر جیزان عربستان توقیف هستند. این شرکت اعلام کرد، سازمان ملل تنها طرف بین‌المللی است که مسؤولیت تسهیل ورود کالاهای اصلی به بندر الحدیده را برعهده دارد. این شرکت تأکید کرد: سازمان ملل هنوز به جانبداری می‌پردازد این درحالی است که به تبعات انسانی ناشی از کمبود شدید سوخت اذعان کرده است. معترضان در راهپیمایی‌های صنعا و استان‌های صعده، الحدیده و ذمار بر لزوم مقابله با محاصره فرآورده‌های نفتی تأکید کردند. آن‌ها بستن بندر الحدیده را یک جنایت جنگی دانستند. آن‌ها به فرماندهی انصارالله یمن اختیار دادند که پاسخ مناسب را به این جنایت‌ها بدهد. آن‌ها حمایت خود را از اقدامات نظامی انصارالله اعلام و تأکید کردند که مقابله و پاسخ مناسب تنها گزینه برای مقابله با محاصره است و عملیات هوایی و زمینی گردباد یمن یکی از مهمترین این ابزارها است. در این راستا ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات در صنعا گفت: حساب باز کردن کشورهای متجاوز بر گرسنه نگه داشتن مردم و محاصره شکست خواهد خورد و مردم یمن در مقابل تجاوز و محاصره دست بسته نخواهند ماند.

به موازات این مساله، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: پدافند هوایی ما موفق شد یک فروند پهپاد جاسوسی مدل اسکن ایگل ساخت آمریکا را هنگام انجام اقدامات خصمانه در آسمان شهرستان «حرض» واقع در استان «حجه» در شمال غربی یمن با سلاح مناسب ساقط کند. این پهپاد آمریکایی، دومین پهپادی است که طی روزهای اخیر توسط نیروهای انصارالله یمن سرنگون شده است. نیروهای مسلح یمن ۲۸ فوریه یک فروند هواپیمای جاسوسی اسکن ایگل ساخت آمریکا را در حالی که در حال پرواز در حریم هوایی منطقه مرزی حرض بود، سرنگون کردند. نقش این نوع پهپاد در زمان جنگ آمریکا علیه عراق آشکار شد، زیرا بیش از هزار پرواز بر فراز مناطق عراق انجام داد و حتی در افغانستان هم از این نوع پهپاد برای هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده شده است.