روند رأی‌گیری در انتخابات مجلس دومای روسیه صبح روز گذشته (جمعه) آغاز شد. به گزارش اسپوتنیک، روند رأی گیری در انتخابات مجلس دومای روسیه صبح دیروز (جمعه-17 سپتامبر) آغاز شد و قرار است تا سه روز ادامه داشته باشد. به گفته منابع روسی طی ۲۰ دقیقه اول شروع انتخابات ۵۰۰۰ تن از ساکنان مسکو رأی دادند. اعضای مجلس دومای روسیه برای پنج سال انتخاب می‌شوند که شامل ۲۲۵ نماینده از لیست‌های حزبی و ۲۲۵ نماینده به صورت انفرادی است. ۱۴ حزب برای دستیابی به ۴۵۰ کرسی مجلس دوما با هم رقابت می‌کنند.

روند رای گیری انتخابات در مناطق شرق دور روسیه از چندین روز پیش آغاز شده است. انتخابات از دیروز آغاز شده اما روز یکشنبه ۱۹ سپتامبر روز اصلی رای‌گیری در روسیه است.

انتظار می‌رود حزب حاکم روسیه متحد، وابسته به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور به رغم مشکلات اقتصادی در کشور، بار دیگر پیروز این انتخابات شود. در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند. انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می‌شود و روسای جمهور آنها با رای مردم انتخاب می‌شوند.