انجمن کمک‌رسان به زندانیان سیاسی و یک روزنامه محلی گزارش دادند، نیروهای امنیتی میانمار از نارنجک‌های تفنگی علیه معترضان در نزدیکی یانگون استفاده کرده و بیش از ۸۰ تن را به کام مرگ کشاندند. به گزارش رویترز، جزئیات مربوط به کشته شدن این افراد در شهر باگو واقع در ۹۰ کیلومتری شمال شرق یانگون در ابتدای امر در دسترس نبود چون نیروهای امنیتی میانمار اجساد را در معبد زیار مونی انباشته کرده و محل را محاصره کردند. انجمن کمک‌رسان به زندانیان سیاسی  و خبرنامه حالا میانمار روز شنبه اعلام کردند که ۸۲ تن در جریان اعتراضات روز جمعه علیه کودتای اول فوریه ارتش که به سرنگونی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دو فاکتوی میانمار منجر شد، کشته شدند. نیروهای امنیتی روز جمعه پیش از طلوع آفتاب اقدام به تیراندازی به سوی معترضان کرده و این درگیری‌ها تا بعدازظهر ادامه داشت. این خبرنامه از قول یکی از سازمان دهندگان اعتراضات گفت: این رویداد شبیه به یک نسل کشی است. آنها حتی به سایه‌های معترضان هم شلیک می‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، بسیاری از ساکنان این شهر مجبور به فرار شده‌اند.

انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی پیشتر گفته بود که ۶۱۸ تن از زمان کودتا در میانمار کشته شدند. این آمار با اعتراض خونتا همراه شد که گفته به دلیل تقلب در انتخابات نوامبر گذشته میلادی و پیروزی حزب سوچی در این انتخابات کودتا کرده است. کمیسیون انتخابات میانمار، این ادعا را از سوی خونتا رد کرده است. سخنگوی خونتا در یک نشست خبری که روز جمعه برگزار شد گفت، ارتش ۲۴۸ مورد مرگ غیرنظامیان و ۱۶ مورد فوت افسران پلیس را گزارش کرده و از هیچ سلاح اتوماتیکی در جریان سرکوب‌ها استفاده نشده است. در همین حال کودتا در میانمار، فعالیت و جان پزشکان را نیز به خطر انداخته به طوریکه پزشکان در این کشور به آبزرور گفته‌اند که به صورت مکرر هدف خشونت‌های ارتش قرار می‌گیرند و به آنها اجازه درمان قربانیان حملات خونبار را نمی‌دهند.

پزشکان به حملات صورت گرفته از سوی نیروهای امنیتی و حمله به تاسیسات و مراکز درمانی و تیراندازی به سوی آمبولانس‌ها اشاره می‌کنند. یکی از اعضای گروه پزشکان برای حقوق بشر گفت، ارتش میانمار به صورت سیستماتیک پزشکان را بابت درمان معترضان و همچنین بابت حضور در یک اعتصاب سراسری مورد تعقیب قرار می‌دهد.

گزارش‌هایی درباره بازداشت برخی از کادر پزشکی در میانمار در جریان حملات شبانه منتشر شده است. برخی از آنها پس از بازجویی آزاد شده و برخی دیگر هنوز در بازداشت هستند. یک پزشک در شهر ماندالای نیز گفت: وقتی تلاش می‌کردم تا بر بالین یک بیمار حاضر شوم و در حالیکه لباس پزشکی به تن داشتم و پلاک مخصوص کادر درمان هم روی لباسم بود، هدف تیراندازی قرار گرفتم. این رفتار، وحشیانه است. حتی همکارانم وقتی تلاش می‌کردند جسدی را در اول آوریل از روی زمین منتقل کنند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده‌اند. در برخی دیگر از مناطق میانمار پزشکان دیگر یونیفورم نمی‌پوشند و این مساله جان آنها را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. از سوی دیگر جوانان میانماری که با قطعی اینترنت از سوی خونتا روبرو شده‌اند، با انتشار خبرنامه‌های زیرزمینی به انتشار مطالبی علیه حکومت ارتش در این کشور می‌پردازند. بر اساس اعلام گروه نظارتی بر روند استفاده از اینترنت در جهان نت بلاکز، ۵۶ روز متوالی است که اینترنت در میانمار قطع است. این کشور از زمان روی کار آمدن دولت خونتا با کودتای اول فوریه سال جاری میلادی و سرنگونی دولت مدنی آنگ سان سوچی رهبر دوفاکتوی این کشور که همچنان وضعیتش نامعلوم است، در آشوب و ناآرامی به سر می‌برد.