سفیر امارات در واشنگتن پس از انتشار مقاله جنجالی خود در روزنامه عبری‌زبان گفت که دلیل انتشار این مقاله مخاطب قرار دادن مستقیم عموم صهیونیست‌ها بوده است. در همین حال مشاور راهبردی وزارت خارجه امارات معتقد است که کشورش و رژیم صهیونیستی با خطرهای مشترکی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن پس از انتشار مقاله جنجالی خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت و موضع کشورش در قبال الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی در گفت‌وگو با روزنامه الأمه در این باره اظهار کرد: من معتقدم که گفتگوی مستقیم با عموم مردم اسرائیل صحیح است. وی در این باره گفت: من نمی‌خواهم ابهام و سردرگمی در رابطه با موضع‌مان در قبال این مسأله (الحاق) وجود داشته باشد. امارات از راه حل دو کشوری و تعیین قدس به عنوان پایتخت آینده کشور فلسطین حمایت می‌کند. العتیبه مدعی شد: مردم امروز خصومت کمتری با اسرائیل دارند اما این مسأله با تصمیم الحاق در معرض خطر قرار گرفته است. اجرای طرح الحاق، امور مختلف ازجمله فرود هواپیمای امارات در فرودگاه اللد و یا مشارکت ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌های ابوظبی و دبی را پیچیده‌تر خواهد کرد. وی ادامه داد: اسرائیل اکنون در دوراهی فرصت توسعه روابط منطقه‌ای و یا الحاق مناطق اشغالی قرار دارد. در همین راستا، هند العتیبه، مشاور استراتژیک وزارت خارجه امارات در سخنانی در این باره اظهار کرد: ما و اسرائیل با خطرات مشترکی مواجه هستیم و فرصت خوبی را برای برقراری روابط گرم‌تر می‌بینیم.

وی در توییتی به زبان عبری نوشت: تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، نشانه اشتباه نبودن ادعاهای مطرح شده علیه آن است. هند العتیبه همچنین با انتشار تصاویری از مقاله یوسف العتیبه نوشت: در امارات متحده و بخش عظیمی از جهان عرب می‌خواهیم که باور کنیم اسرائیل یک فرصت است نه دشمن. وزارت خارجه امارات نیز با انتشار پیامی در توییتر درباره انتشار مقاله یوسف العتیبه نوشت: سفیر امارات در آمریکا مقاله‌ای را در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد و در آن درباره الحاق مناطقی از کرانه باختری و تأثیر آن بر عادی‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی به ویژه پس از گرمی روابط در سال‌های اخیر هشدار داد. یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در مقاله‌ای با عنوان یا الحاق یا عادی‌سازی برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: امارات طرح‌هایی را در پیش گرفت که به اسرائیل امتیازاتی می‌بخشید. الحاق کرانه باختری بلندپروازی‌های اسرائیل برای روابط امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با جهان عرب را ناکام خواهد گذاشت. می‌توانستیم گذرگاهی برای اسرائیل به جهان عرب و کل جهان ایجاد کنیم.