فرار   رو  به جلوی آقای رئیس‌جمهور

ترامپ خواستار محاکمه در سنا شد!

کاخ سفید در توضیح موضع دونالد ترامپ درباره استیضاحش اعلام کرد، او خواستار شرکت در فرآیند محاکمه مربوط به استیضاحش در مجلس سنای آمریکا است زیرا معتقد است که تنها در سنای تحت کنترل جمهوریخواهان می‌تواند از فرآیندی درست و عادلانه برخوردار شود و انتظار دارد جو بایدن نیز به عنوان شاهد احضار شود. هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد در سنا محاکمه شود زیرا به وضوح این مجلس تنها جایی است که او می‌تواند انتظار انصاف و برخورداری از یک فرآیند درست بر طبق قانون اساسی آمریکا را داشته باشد. او عنوان کرد: ما انتظار داریم سرانجام صحبتهای شاهدانی را بشنویم که عملا شهادت داده و احتمالا در فساد نیز مشارکت داشته‌اند همچون آدام شف (رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان)، جو بایدن(نامزد ریاست جمهوری پیشتاز دموکراتها)، هانتر بایدن(پسر جو بایدن) و به اصطلاح عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا. این بیانیه کاخ سفید بعد از آن مطرح شد که مشاور سابق امور روسیه رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی دیگر از شاهدان پرونده تحقیقات برای استیضاح ترامپ، در شهادتهای علنی در برای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان از قانونگذاران دخیل در این تحقیقات در این مجلس خواست، دروغهایی که با انگیزه سیاسی در راستای تردید ایجاد کردن درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا  مطرح شده‌اند را نپذیرند.

در آخرین روز از هفته نخست جلسات علنی تحقیق درباره استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، فیونا هیل، مقام ارشد پیشین کاخ سفید همچنین از نگرانی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، نسبت به فعالیت‌های وکیل دونالد ترامپ صحبت کرد. او به جمهورخواهان هشدار داد که گرفتار تبلیغات روسیه نشده و دنبال ردپای اوکراین در انتخابات سال ۲۰۱۶ نگردند؛ ادعایی که رییس جمهوری آمریکا بارها مطرح کرده است. یک شاهد دیگر هم با جزییات از صرف یک نهار کاری با سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا گفت که در آن، این سفیر گفته رئیس جمهوری آمریکا به جز تحقیق درباره بایدن و پسرش از اوکراین چیز دیگری نمی‌خواهد. تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود در ژوئیه گذشته رقم زننده تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا شد. در آن گفتگوی تلفنی، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سراغ کمک‌های نظامی آمریکا به کشورش را می‌گیرد و دونالد ترامپ از او می‌خواهد که دو کار انجام دهد: یکی تحقیق درباره دخالت اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگری تحقیق درباره شرکتی در اوکراین که پسر جو بایدن در آنجا مشغول به کار بوده است.

فیونا هیل که کارشناس ارشد سابق روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید بوده، در سخنان روز پنجشنبه خود به جمهوری خواهانی که مثل رئیس جمهوری آمریکا، اوکراین را شریک روسیه در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا می‌بینند، گفت، این خواست روسیه است که با این «روایت‌های داستانی» بین آمریکایی‌ها اختلاف بیندازد. هیل همچنین شاهد دخالت رئیس دفتر موقت ترامپ و سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در سیاست‌گذاری‌های مربوط به اوکراین بوده است. او گفت که چطور رئیس پیشین او یعنی جان بولتون، از دخالت این دو نفر نگران بوده و آن را به قاچاق مواد مخدر تشبیه کرده است و این که بولتون در تشبیهی دیگر وکیل شخصی دونالد ترامپ را به «نارنجک دستی» شبیه دانسته که هر آن ممکن است منفجر شده و همه را به هوا بفرستد! این در حالیست که طبق گزارش نشریه «فوربس (forbes)»، جلسه استماع شهود درباره روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ بر سر ماجرای «اوکراین گیت» فقط در روز چهارشنبه(۲۹آبان) ۱۱.۵ میلیون بیننده تلویزیونی داشته است و نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا در مخمصه‌ بسیار خطرناکی قرار گرفته است.