آتش‌سوزی مهیب در بخش‌های از ایالت کالیفرنیا که از سه هفته پیش آغاز شد، از پنجشنبه (نهم آبان ماه) گذشته شدت بیشتری یافته و تاکنون بیش از یکهزار هزار هکتار از اراضی ثروتمندترین ایالت آمریکا را نابود کرده است.

تارنمای خبری سی.بی.اس نیوز گزارش داد: تاکنون به‌غیر از آتش‌سوزی گسترده کنکید که منجر به نابودی ۷۷ هزار و ۷۵۸ هکتار از اراضی شمالی کالیفرنیا شد، چهار آتش‌سوزی مهیب دیگر نیز طی روزهای اخیر این ایالت از آمریکا را در برگرفته است. بنابراین گزارش، آتش‌سوزی موسوم به ماریا که از پنجشنبه تاکنون منجر به سوزاندن ۹ هزار و ۴۱۲ هکتار از مناطق جنوبی ایالت کالیفرنیا شده است. آتش‌سوزی ماریا همچنین باعث شد تا مقامات محلی به تخلیه هشت هزار و ۷۰۰ نفر از ساکنان منطقه ونچورا واقع در شمال لس‌آنجلس اقدام کنند. در همین حال آتش‌سوزی دیگری به نام سابرانت که از جمعه (دهم آبان ماه) شکل گرفت، ۳۵ هکتار از مناطق بخش ریورساید واقع در شرق لس‌آنجلس را طعمه خود کرد.

دو آتش‌سوزی ایزی فایر و هیل ساید که هر دوی آن‌ها نیز در جنوب ایالت کالیفرنیا پدید آمدند، به ترتیب منجر به آتش گرفتن یک‌هزار و ۸۶۰ هکتار و دیگری ۶۲۸ هکتار شدند.