همسر یک دیپلمات آمریکایی پس از یک تصادف رانندگی که به مرگ یک جوان انگلیسی منجر شده، با استفاده از مصونیت دیپلماتیک از انگلیس فرار کرده و این امر به خشم مردم انگلیس منجر شده است.

دو ماه پیش رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که در نزدیکی روستای کراتن در شمال غرب لندن یک سانحه رانندگی به مرگ جوانی ۱۹ ساله به نام هری دان منجر شده است.

رسانه‌های انگلیسی در شرح آن حادثه نوشتند که تصادف در نزدیکی یک پایگاه هوایی میزبان نیروهای آمریکایی رخ داده است. دان در حالی که سوار بر موتور سیکلت در مسیر قانونی در حال حرکت بوده، ناگهان با خودرویی روبرو می‌شود که با سرعت زیاد بر خلاف جهت قانونی، به سمت وی می‌آمده است. خودرو به او برخورد می‌کند و این جوان انگلیسی ساعتی بعد به دلیل شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد. با مشخص شدن ملیت و جزئیاتی در مورد راننده، آن حادثه به عامل تنش در روابط لندن با واشنگتن و خشم مردم انگلیس از آمریکا تبدیل شده است، چراکه روشن شده که راننده متخلف، همسر یک دیپلمات آمریکایی است. آنچه بیش از همه موجب عصبانیت انگلیسی‌ها شده، سوء استفاده طرف آمریکایی از مصونیت دیپلماتیک است.