هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ در مراسمی حقوق بشری در دانشگاه جورج‌تاون اظهار کرد: ترامپ سرویس‌ خارجی را بدنام کرده و اگر بخواهیم راستش را بگوییم به ماموران سرویس خارجی که شجاعانه و با ازخودگذشتگی خدمت می‌کنند، از پشت خنجر زده است.

به گزارش پایگاه خبری یاهو، وی افزود: ترامپ دیپلماسی آمریکا را به طرحی برای اخاذی تبدیل کرده است. طی تماس تلفنی ترامپ در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد ماه) با همتای اوکراینی خود داشته، از ترامپ درخواست کرده که درباره احتمال فساد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. 

این مورد هدف تحقیقات استیضاح ترامپ شد. او ضمن تحسین رهبری با چشم‌باز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد؛ اهمیت رهبری زنان این است که حقوق بشر و صلح را بهبود می‌بخشند. تصمیم پلوسی برای تحقیقات درباره ترامپ بر مبنای مدارکی صورت گرفته که حاکی از پشت کردن او به تعهداتش برای حمایت از قانون اساسی و دفاع از کشور هستند. وی افزود: در نهایت مسئله ترامپ نیست، مسئله هویت ما به‌عنوان یک ملت است. تاریخ در حال نوشته شدن است.