به گزارش تارنمای شبکه تله سور، این حامیان کمپین بین‌المللی ترامپ دیگر نه کمپینی در مخالفت با محاصره غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلا روز گذشته شنبه (30شهریور ماه) مقابل دفتر دادستانی کل ونزوئلا تجمع کرده تا از این کمپین که تاکنون حدود ۱۳ میلیون امضاء جمع‌آوری کرده، حمایت کنند. دلسی رودریگز معاون رئیس‌جمهوری و خورخه آرئاسا وزیر خارجه ونزوئلا قرار است نامه مربوط به این کمپین را در نشست مجمع عمومی سازمان‌ملل در نیویورک ارائه کنند. در همین حال نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا طی این راهپیمایی عنوان کرد: من به شرکت‌کنندگان این گردهمایی ضد امپریالیستی در خیابان های کاراکاس برای حمایت از کمپینی که علیه ترامپ و در راستای صلح بیش از ۱۳ میلیون رای جمع آوری کرده، تبریک می‌گویم.

دلسی رودریگز خاطر نشان کرد که درخواست امضاکنندگان این کمپین در مسیر صلح، پیشرفت، حفظ آرامش و دفاع از تمامیت ارضی بوده است. این کمپین بین المللی از ۱۰ اوت ( نوزدهم مرداد ماه) به‌دنبال تشدید فشارهای دولت ترامپ علیه ونزوئلا آغاز شد.

مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا برای چند ماه ونزوئلا را به‌سوی بحران سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است.