مالزی که در یک‌سال اخیر به‌دنبال تجهیز و نو کردن تسلیحات نظامی خود بوده ، درحال رایزنی با کشورهای مختلف برای خرید تجهیزات نظامی جدید است اما نکته حائز اهمیت این است که کوالالامپور درصدد است تا هزینه معاملات نظامی خود را با روغن پالم جبران کند.

شبکه خبری یورو نیوز روز سه شنبه (پنج شهریور ماه) با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت: مالزی به‌عنوان سومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا درصدد است تا فناوری‌های ارتش خود را بازسازی کند و در حال حاضر دست‌کم با 6 کشور درحال مذاکره است تا امکان خرید تجهیزات جدید نظامی و پرداخت هزینه آن از طریق صادرات روغن پالم مورد بررسی قرار دهد.  کوالالامپور در سال‌های اخیر به‌شدت به‌دنبال به‌روز کردن تجهیزات دفاعی خود از جمله ناوگان دریایی خود است که عمر و کارکرد برخی از آن‌ها حتی از 35 سال می‌گذرد. اگرچه این کشور در سال جاری بودجه دفاعی خود را کاهش داد اما درصدد است از این بودجه برای بهینه کردن امکانات ارتش این کشور در بخش‌های مختلف استفاده کند.

محمد سبو وزیر دفاع مالزی گفت: استفاده از روغن نخل راه‌های جدیدی برای به‌ روزرسانی و پرداخت هزینه‌های تسلیحات نظامی را باز کند.