رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی ساخت این رژیم موسوم به گنبد آهنین را امضا کرده است.

شبکه اسرائیل ۲۴ روز سه‌شنبه (۲۲ مرداد ماه ) گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، با امضای این قرارداد، دو سامانه گنبد آهنین را از رژیم تل‌آویو تحویل می‌گیرد. قرارداد مذکور بین وزارت دفاع آمریکا و وزارت امنیت رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته امضا شده است.

وزارت دفاع آمریکا فوریه گذشته (بهمن ماه) اعلام کرد که قصد دارد به‌منظور برطرف کردن نیازهای فعلی ارتش این کشور، سامانه گنبد آهنین را از تل‌آویو بخرد تا از نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه‌ها و مقرهای نظامی در برابر موشک‌های بالستیک و حملات هوایی محافظت کند.

وبگاه خبری و امنیتی دیفنس‌نیوز نیز در همین ارتباط نوشت که بعد از گذشت ششماه از اعلام قصد آمریکا برای خرید سامانه مذکور، ارتش این کشور رسما برای دریافت آتش‌بار گنبد آهنین جدول زمانی تعیین کرده است. سامانه گنبد آهنی توسط شرکت صنایع دفاعی رافائل آن را در سال ۲۰۰۵ تولید کرد.

تعداد زیادی از موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین در جنگ دو روزه اخیر تل‌آویو علیه نوار غزه، از سامانه گنبد آهنین عبور کردند.