اکثر مردم ایتالیا مخالف باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا هستند به طوری که تنها 44درصد موافقت خود را با عضویت در این اتحادیه اعلام کرده اند.

خبرگزاری رسمی ایتالیا انسا روز چهارشنبه نوشت: براساس داده های موسسه نظرسنجی«کانتر پابلیک» (Kantar Public) تنها 44 درصد از مردم ایتالیا موافق ماندن در اتحادیه اروپا هستند در حالی که 65 درصد نظر مثبت درباره واحد پولی یورو دارند. 

انسا افزود: براساس این نظرسنجی که در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شد، در صورت برگزاری همه پرسی مانند برگزیت در ایتالیا، تنها 44 درصد مردم این کشور برای ماندن در اتحادیه اروپا رای می دهند در حالی که متوسط اروپایی برای باقی ماندن در اتحادیه به 66 درصد می رسد. 

شاخص ایتالیا از نظر ماندن در اتحادیه اروپا ، پایین ترین در میان 28 کشور عضو و حتی پایین‌تر از انگلیس (53 درصد) است. درچارچوب این نظرسنجی 32 درصد از مردم ایتالیا در این باره مردد هستند که خود بالاترین در اروپا محسوب می شود.  همچنین 68 درصد از اروپایی ها عقیده دارند که کشورشان از عضویت در اتحادیه اروپا سود برده است و 61 درصد نیز واحد پولی یورو را مثبت ارزیابی می کنند. 

در میان اروپایی ها تنها 17 درصد از مصاحبه‌شنوندگان موافق خروج کشورشان از اتحادیه اروپا است. در انگلیس نیز امروز تنها 35 درصد از مردم موافق ترک اروپا شده اند. جالب اینکه تنها 42 درصد از ایتالیایی ها عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا را مثبت ارزیابی می کنند که خود 4درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است. 

براساس این نظرسنجی 68 درصد از اروپایی ها عقیده دارند که کشورشان با عضویت در اتحادیه اروپا سود کرده است .

یک سوم اروپایی ها دیدگاه مثبتی درباره پارلمان اروپا دارند درحالی که یک پنجم نظر منفی و 43 درصد نیز نظر خنثی اعلام کرده اند. 

اطلاعات نشان می دهد که 48 درصد از مصاحبه شوندگان دراروپا خواستار این شده‌اند که اتحادیه اروپا نقشی مهم تر در آینده ایفا خواهد کرد.