وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که در نتیجه تحریم های اعمال شده علیه کاراکاس، کشورش با بحران اقتصادی روبه‌رو بوده اما بحران انسانی در ونزوئلا وجود ندارد.

به گزارش تارنمای شبکه تله سور ونزوئلا، خورخه آرئاسا روز گذشته در سی و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن اشاره به تحریم های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه کشورش گفت: این رفتار ریاکارانه آنهایی را نشان می دهد که ابتدا ونزوئلا را محاصره اقتصادی می‌کنند سپس پیشنهاد کمک های انسانی ارائه می‌دهند.  وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: من به نمایندگی از مردم و رئیس جمهوری ونزوئلا درخواست توقف سیاست‌های خصمانه و متجاوزانه علیه کشورم را مطرح می‌کنم. این اظهارات آرئاسا در حالی مطرح شده است که وی اخیرا پس از افشای نشست‌های مخفیانه مقامات نظامی آمریکا و چند عامل کودتا در ونزوئلا این سیاست واشنگتن را محکوم کرد.

وی گفت: ما سالهاست در مورد اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در ونزوئلا سخن گفته‌‌ایم. ما بارها گفته بودیم که واشنگتن و هم‌پیمانانش مخفیانه با عوامل راست‌گرا در ونزوئلا برای براندازی دولت نیکلاس مادورو همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با تداوم بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید، شمار زیادی از ونزوئلایی‌ها همچنان در حال فرار به کشورهای همسایه هستند.

موج مهاجرت شهروندان ونزوئلا ، کشورهای همسایه همچون پرو، اکوادور و کلمبیا را با چالش هایی مواجه کرده است.

براساس اعلام سازمان ملل بیش از 2.3 میلیون نفر از جمعیت 30.6 میلیونی ونزوئلا از سال 2014 میلادی از این کشور خارج شده‌اند که 90 درصد آنها به کشورهای آمریکای لاتین رفته اند.