معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو به همراه دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، دکتر نگهبان نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمسیان امام‌جمعه شهرستان خواف و جمعی از مسئولان این شهرستان و سرمایه‌گذاران مستقر در منطقه سنگان از مجموعه کارخانه‌های فولاد سنگان بازدید کرد.

مدیرعامل فولاد سنگان با تشریح  پیشرفت پروژه کنسانتره‌سازی و دیگر پروژه‌های جانبی در دست اقدام، اعلام کرد: قطعا با حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه، شاهد پیشرفت روزافزون پروژه خواهیم بود؛ ضمن اینکه تلاش مجموعه فولاد سنگان بر آن است که کارخانه 5 میلیون تنی فولاد سنگان، در سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد رشد و توسعه‌ای متوازن و همه‌جانبه در منطقه باشیم

 دکتر غریب‌پور مجموعه اقدامات صورت گرفته در پروژه‌های فولاد سنگان را مطلوب ارزیابی نمود و با بیان این که بهره برداری کامل از فولاد سنگان توسعه پایدار و رونق اقتصادی را به همراه دارد اظهار امیدواری کرد: با افتتاح کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان در سال آینده، انشاءالله شاهد رشد و توسعه پایدار هرچه بیشتر در این منطقه و صنعت کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار فولاد، در این بازدید مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز رویکرد و استراتژی ایمیدرو در قبال بهره‌برداری سرمایه‌گذاران از سنگ‌آهن موجود در منطشقه را تصمیمی ارزشمند دانست و اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزارشده با حضور دکتر غریب پور و دیگر مسئولان مرتبط به این حوزه، دولت به‌عنوان ناظر بر فعالیت‌های سرمایه‌گذاران معرفی شده است تا بر تأمین سنگ‌آهن موردنیاز واحدهای سرمایه‌گذار مجاز در منطقه نظارت کند و این تصمیم، تأثیر به سزایی در رشد و توسعه واحدهای کنسانتره‌سازی خواهد داشت.

وی ضمن مثبت خواندن دستاوردهای این بازدید تصریح کرد:این بازدید و برگزاری جلسات پیرامون آن با حضور نمایندگان محترم مجلس و مسئولان منطقه و استان قطعا در پیشبرد و همسویی اهداف مؤثر است و این نوید را میدهد که با هماهنگی کامل، بتوانیم مدیریت بهتری برای پیشرفت پروژه های موجود در سنگان داشته باشیم. وی ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و کارکنان فولاد سنگان در پیشبرد اهداف پروژه ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با تلاش شبانه‌روزی تیم مدیریت این مجموعه، شاهد بهره‌برداری از بزرگترین پروژه کنسانتره‌سازی در شرق کشور به ظرفیت 5 میلیون تن در سال 98 باشیم.

در جریان این بازدید، میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان نیز شرح مبسوطی از پیشرفت پروژه کنسانتره‌سازی و دیگر پروژه‌های جانبی در دست اقدام ارائه و اعلام کرد: قطعا با حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه، شاهد پیشرفت روزافزون پروژه خواهیم بود؛ ضمن اینکه تلاش مجموعه فولاد سنگان بر آن است که کارخانه 5 میلیون تنی فولاد سنگان، در سال آتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد رشد و توسعه‌ای متوازن و همه‌جانبه در منطقه باشیم. میرمحمدی خاطرنشان کرد با حمایتهای مدیرعامل فولاد مبارکه برنامه ریزی ویژه ای برای به بهره برداری رسیدن هر چه سریعتر پروژه  5 میلیون تنی کنسانتره سنگان در دست اقدام است.

حرکت‌های ما در شرایط تحریم سرآغازی برای رهایی از وابستگی است 

همچنین‌جلسه هماهنگی نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد ایران با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و اعضای کمیته مدیریت این شرکت و با همراهی مدیران عامل  گروه فولاد مبارکه برگزار شد.

 مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه تصریح کرد:  در شرایط تحریم ما ناچار به حرکت هستیم که البته در این شرایط، حرکت‌های ما سرآغازی نو برای رهایی از وابستگی است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره و نمایشگاه بومی‌سازی به‌هیچ عنوان تبلیغاتی نیست گفت: این فراخوان بزرگ حرکتی ملی است برای پیشگیری از توقف چرخ صنعت فولاد کشور. به خاطر داشته باشیم که این حرکت عظیم فقط به روزهای برگزاری نمایشگاه ختم نمیشود، بلکه در ادامه آن باید تمامی واحدهای ذیربط با همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد و سایر فولادسازان، قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان به نحوی عمل کنند که کشور دیگر معطل واردات نباشد.

وی به فعالیت مضاعف و دقت‌نظر در فرایند برگزاری جشنواره و نمایشگاه تأکید کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دقیقا بعد از برگزاری این همایش ملی، کار ما به شکل فزایندهای شروع شود و در نتیجه آن، عزت و سربلندی و غرور ملی به بار آید.

به گزارش خبرنگار فولاد، در بخش آغازین این جلسه، محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت،  به تاریخچه بومی‌سازی در فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: بومی‌سازی در فولاد مبارکه قدمتی به طول عمر پرخیروبرکت فولاد مبارکه دارد. به این معنی که رویکرد مدیریت شرکت از ابتدا بر این مهم استوار بوده است که با اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و سازندگان تجهیزات و مواد اولیه، دانش فنی ساخت کارخانه‌های فولادسازی و متعاقب آن ساخت تجهیزات و قطعات را در کشور نهادینه کند.

وی افزود: در این جشنواره و نمایشگاه ملی فرصتی فراهم آمده است تا همه شرکت‌هایی که به‌نوعی در زنجیره تولید آهن و فولاد فعالاند، در آن حضور داشته باشند و توانمندی‌های خود را برای حمایت از تولید ملی به نمایش گذارند.

وی از معدن‌کاران، فولادسازان، سازندگان قطعات و تجهیزات، تأمین‌کنندگان مواد و استارت‌آپ‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه‌های این فراخوان بزرگ یاد کرد و گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه در این جشنواره و نمایشگاه به همراه گروه خود آماده است تا تجربیات خود را در قالب پنل‌های تخصصی و همچنین در غرفه تعبیه شده در نمایشگاه در اختیار متقاضیان قرار دهد. ضمن اینکه با مکانیسم برنامه‌ریزی شده و دقیقی که در نظر گرفته است با آغوش باز حاضر است از توانمندی سایر شرکت‌ها ازجمله سازندگان و تأمین‌کنندگان بهره‌مند شود و از آنها حمایت کند.