مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اهمیت اخذ گواهی نامه 45005 ISO را تشریح کرد.

حسین مدرسی‌فر با اشاره به اخذ گواهی نامه 45005 ISO در کشور برای نخستین بار توسط شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: در دسامبر 2020 و اواخر آذرماه، سازمان استاندارد جهانی ISO45005 و نحوه کار ایمن در زمان پاندمی کووید 19 را منتشر کرد که راهنمایی در استاندارد کلی ایمنی و بهداشت حرفه ای محسوب می شود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه همواره برای رفع مسائل از الگوی سیستم مدیریتی بهره مند می شود که ایزوهای تعریف شده در سازمان استاندارد جهانی معتبرترین است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه اشاره به اینکه 26 و 29 و 30 بهمن ماه ممیزی های لازم توسط شرکت سوئیسی انجام شد بیان داشت: صیانت از نیروی کار و تداوم تولید در زمان شیوع کرونا یک فعالیت تیمی بود که برای نخستین بار منجر به اخذ گواهینامۀ  45005 ISO  شد.

وی گفت: اهمیت دریافت این گواهی نامه نشان داد مجموعه فولاد مبارکه در یک اقدام منسجم و حساب شده توانست بر اپیدمی کرونا فائق شود و نشان دهد تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه برای کنترل و مهار اپیدمی کووید19 مطابق با استانداردهای جهانی بوده است.   

مدرسی فر کسب این موفقیت را حاصل همکاری تمامی واحدهای منابع انسانی، تضمین کیفیت، حراست، سیستم‌ها و فناوری اطلاعات، خرید، اقتصادی و مالی دانست و با تأکید بر اینکه واحد بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست همواره در تمامی فراز و نشیب‌ها در کنار سایر کارکنان است، ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها برای فولاد مبارکه استمرار داشته باشد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه سیاست شرکت فولاد مبارکه در کنترل مشکلاتی نظیر اپیدمی کرونا متناسب با الگوهای به کارگرفته سازمان استاندارد جهانی است، تصریح کرد: اخذ گواهینامۀ  45005 ISO باز هم ثابت کرد که شرکت فولاد مبارکه در مهار ویروس کرونا مطابق با استانداردهای جهانی گام بر می دارد.

وی افزود: در این ایزو تمام جزئیات مهار و کنترل ویروس کرونا در پروسه ای از پیشگیری تا رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دورکاری کارکنان و موارد مربوطه را با دقت بررسی می کند و چنانچه مطابق با استانداردهای جهانی باشد این ایزو به آن سازمان تعلق می گیرد که خوشبختانه باز هم شرکت فولاد مبارکه ثابت کرد که در صیانت از نیروی کار و تداوم تولید در زمان شیوع کرونا در یک کارتیمی مطابق با الگوهای استاندارد جهانی اقدام می کند.   گفتنی است ممیزی خارجی استاندارد 2020 : 45005 ISO، «راهنمای مدیریت کار ایمن در دوران بیماری کووید 19» در قالب یک تیم سه‌نفره از شرکت SGS به مدت 11 نفر-روز و با برگزاری 18 جلسه به‌صورت مجازی از تاریخ 26 بهمن‌ماه برگزار شد و فولاد مبارکه موفق شد برای اولین بار در کشور گواهی تأیید استقرار این استاندارد را اخذ کند.