اکران آثار جشنواره فیلم فجر در جزیره

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اکران فیلم‌های سی و نهمین دوره جشنواره فجر با رعایت کامل قوانین بهداشتی در جزیره خبر داد. به گزارش ایلنا، سعید پورعلی پس از دیدار و گفت وگو با حسین انتظامی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: سال گذشته تجربه بسیار خوبی در زمینه اکران همزمان فیلم‌‌‌های جشنواره فجر در جزیره کیش داشتیم و مطالبه ساکنان جزیره این بود که اکران آثار استمرار داشته باشد. رئیس جشنواره اکران فیلم‌‌‌های فجر در کیش افزود: امسال، منتخبی از بهترین فیلم‌‌‌های بلند سینمایی حائز شرایط شرکت در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کیش به نمایش گذاشته خواهد شد.

    

معرفی نفرات برتر مسابقات فینال کراس فیت کیش

مسابقات کراس فیت جزیره کیش جمعه سوم بهمن با معرفی نفرات برتر در دسته‌های حرفه‌ای و مبتدی، به کار خود پایان داد. به گزارش ایلنا، مرحله پایانی مسابقات کراس‌فیت در بخش‌‌‌های ‌ دو و دوچرخه‌سواری، شنا و وزنه‌برداری، با حضور 7 داور و یک سر داور در دو نوبت صبح و عصر جمعه سوم بهمن برگزار شد و ورزشکاران با هم به رقابت پرداختند. در پایان در دسته حرفه‌ای ‌علی طاهری از زنجان مقام نخست، سینا محقق از تهران مقام دوم و پوریا محمدی از تهران مقام سوم این مسابقات را کسب کردند. در دسته مبتدی ‌علی شهابی از تهران، شایان کاشانی از تهران و مجید کرم زاده از جزیره کیش‌ به ترتیب مقام‌‌‌های نخست تا سوم این مسابقات را از آن خود کردند. این مسابقات زیر نظر مرتضی صداقت تنها دارنده مسابقه کراس‌فیت گیمز آمریکا به عنوان کادر فنی و مرتضی کاشانی مربی و مدرس رشته کراس فیت برگزار شد.

    

آغاز به کار درمانگاه کووید 19

در کیش

با تکمیل روند ساخت و تجهیز درمانگاه کووید 19 در کیش، این درمانگاه ارائه خدمات به مراجعان را آغاز کرد. به گزارش ایلنا، دکتر رضانیا، رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: این درمانگاه با  مساحت 108 متر مربع، شامل دو اتاق و تجهیزات لازم، با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش آماده سازی شده و چند روزی است به مراجعان دارای علائم کرونا خدمات ارائه می‌کند. وی با اشاره به اینکه این درمانگاه  در مجاورت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی درمنطقه سفین واقع شده افزود: مراقبان سلامت مستقر در درمانگاه مراجعان را از نظر علایم کووید معاینه می کنند و پس از ثبت اطلاعات، در صورت نیاز به پزشک ارجاع می شوند تا با تشخیص پزشک نمونه گیری درواحد مربوطه انجام شود. رئیس مرکز توسعه سلامت گفت: در این درمانگاه پزشک، کارشناس آزمایشگاه، مراقب سلامت و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها کلیه امور مربوط به کووید 19شامل معاینه، تهیه لیست نمونه‌گیری و نوبت‌دهی، ارجاع بیماران جهت انجام نمونه‌گیری، ثبت اطلاعات مرتبط توسط مراقبان، جواب‌دهی آزمایشات، نمونه‌گیری و صدور گواهی آزمایش انجام می‌شود. رضانیا در مورد ساعات فعالیت این درمانگاه نیز گفت: کارکنان این مجموعه همه روزه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات هستند. رضانیا با بیان اینکه  بخش خصوصی توان و ظرفیت بالایی برای پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان دارد، از کمک‌‌‌های سازمان منطقه آزاد و دکتر مظفری به جهت حمایت‌‌‌های بی دریغ به ویژه در دوران همه گیری کرونا و ساخت این درمانگاه سپاسگزاری کرد.