افتتاح انبار اختصاصی گمرک شرکت فولاد تاراز

با حضور اسماعیل اله‌دادی، مدیرکل گمرک استان چهارمحال و بختیاری، انبار اختصاصی گمرک شرکت فولاد تاراز در محل شرکت افتتاح شد.

سعید رشیدی، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز، ضمن اعلام این خبر، این دستاورد مهم را یکی از طرح‌های توسعۀ این شرکت دانست و گفت: در واقع ایجاد این انبار که به دوربین‌های مداربستۀ مجهز  و به سیستم گمرک استان چهارمحال و بختیاری متصل است، این امکان را فراهم می‌آورد که محصولات تولیدی و محموله‌های گمرکی شرکت، به‌جای حمل به انبار گمرک استان، در محل شرکت نگهداری و در مواقع لازم با هزینۀ بسیار کمتر ترخیص شوند.

وی در همین خصوص گفت: این امر موجب تسهیل و تسریع در فرایند ورود و ترخیص محموله‌های موردنیاز خطوط تولید و طرح توسعه و کاهش هزینه‌های انبارداری و گمرکی شرکت فولاد تاراز خواهد شد؛ ضمن اینکه با تخلیۀ بار کانتینرها، از پرداخت برخی هزینه‌های مربوط به اجارۀ کانتینرها نیز جلوگیری می‌شود.

رشیدی در همین خصوص از همکاری همۀ ارگان‌های ذی‌ربط استان چهارمحال و بختیاری به‌ویژه استاندار، مدیرکل گمرک، رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، معاون امور اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که با تعامل سازندۀ خود تحقق این امر را تسهیل و تسریع کردند، قدردانی کرد.

    

شرط بقای سازمان ها حرکت به سمت طرح تحول دیجیتال است

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه معتقد است: شرط بقای سازمان‌ها حرکت به سمت طرح تحول دیجیتال است. باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا در آینده بتوانیم از این فضا استفاده کنیم.

نقوی، با بیان اینکه دنیای آتی، دنیای دیجیتال است، گفت: از این رو از سال گذشـته در مطالعات و دستاوردهای نهادهای دانشی به این نتیجه رسیدیم که زندگی صنعتی در آینده متعلق به گروهی خواهد بود که بتوانند در مدیریت دیجیتال حرفی برای گفتن داشته و پیشگام باشند.

وی گفت: طرح تحول دیجیتال یک حرکت دائمی بوده و محدود به زمان خاص نیست. فاز اول این طرح، باعث تحول و فاز بعدی آن باعث بهبود می‌شود.  

وی ادامه داد: با نهایی شدن این فرایند، فولاد مبارکه تا سال 1404 عضو باشگاه و کلوپ فانوس دریایی دنیا خواهد شد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه معتقد است: شرط بقای سازمان ها حرکت به سمت طرح تحول دیجیتال است. باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا در آینده بتوانیم از این فضا استفاده کنیم.

نقوی اظهار کرد: طرح تحول دیجیتالی که در سال جاری برنامه‌ریزی شده و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است، یک طرح همه‌جانبه به شمار می‌آید که بقای شرکت را در کلاس جهانی تضمین می‌کند. بنابراین نباید تصور کرد طرح تحول دیجیتال یک پروژۀ عادی است.

وی با بیان اینکه طرح تحول دیجیتال جایگزین اقداماتی خواهد شد که از بهره‌وری کمتری برخوردارند، عنوان کرد: انتظار ما از اجرای این طرح افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری 6 تا 8 درصد در فولاد مبارکه  خواهد بود

وی معتقد است: در آینده ارزش یک بنگاه تولیدی به اطلاعات آن و ارزشی که می‌توان با آن اطلاعات خلق کند، خواهد بود نه محصولاتش. در چند سال آینده تمام تجهیزات الکترونیک با همدیگر صحبت خواهند کرد و جایگزین روندهای قبلی‌خواهند شد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با بیان اینکه هدف از طرح تحول دیجیتال افزایش میزان تولید نیست، گفت: ما طی این فرایند برنامه‌ای نداریم که در فولاد مبارکه میزان تولید را افزایش دهیم و آن را اندازه‌گیری کنیم. هدف ما بر بهره‌وری بیشتر متمرکز است. نقوی با اشاره به برگزاری دو ریورس پیچ در مهر و آذر ماه گفت: در اولین ریورس پیچ 420 و دومین ریورس پیچ بیش از 650 نفر شرکت کردند که طی یک فرایندی، گروه اول با هزینه شرکت فولاد مبارکه از این شرکت بازدید نمودند.