باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش به عنوان یکی از بزرگترین باندهای فرودگاهی کشور تا 40 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، در ادامه بازدید‌های دوره‌ای غلامحسین مظفری که چهارشنبه هر هفته با هدف بررسی روند پیشرفت طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای انجام می‌شود، چهارشنبه 11دی غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور با حضور در باند جنوبی فرودگاه کیش و سالن مسافری در حال ساخت این فرودگاه از نزدیک روند پیشرفت 70درصدی عملیات اجرایی، زیربنایی و تامین تجهیزات مورد نیاز این باند از قبیل« چراغ‌های روشنایی، دستگاه آی ال اس و ارتقای دستگاه‌های رادیویی» را بررسی کردند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش، این باند 4هزار و 380متر طول و 75 مترعرض یکی از بزرگ‌ترین باندهای فرودگاهی کشور است که با هدف ارتقای کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین‌المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f و رونق صنعت گردشگری کیش در این منطقه ساخته می‌شود.

علی عرب در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی آسفالت باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با اجرای 700 تن آسفالت در روز، لایه نهایی روکش باند با رعایت استانداردهای جهانی در حال اجراست که تا 40روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ را دارد و تا پایان سال جاری شاهد فرود نخستین هواپیمای پهن پیکر در این فرودگاه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در خصوص تسریع عملیات اجرایی و رعایت ارتقای سطح کیفی این طرح اظهار داشت: در حال حاضر با تلاش نیروی انسانی متشکل از 74 نفر در یک شیفت کاری 11 ساعته و بکار گیری بیش از 36 دستگاه ماشین آلات روند پیشرفت طرح با سرعت خوبی ادامه دارد.

عرب افزود: عملیات اجرایی این طرح از خرداد امسال آغاز شد که با راه اندازی کارخانه دوم تولید آسفالت، باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش با سرعت خوبی در حال ساخت است.

وی با بیان این که در ادامه روند اجرای طرح، قیر مورد نیاز باید از بورس تامین می شدکه ما را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد، گفت: با پیگیری‌های مستمر و پرداخت هزینه ؛ قیر مورد نیاز تا هفته آینده به جزیره کیش خواهد رسید.

عرب با بیان اینکه قیر مصرفی سفارشی و مخصوص باند جنوبی فرودگاه کیش تولید می شود از کیفیت مرغوب مصالح به کار رفته در باندجنوبی فرودگاه خبر داد و دلیل استفاده از آسفالت در این باند را سازگاری با اقلیم حاکم بر منطقه عنوان کرد و گفت: بخاطر این که در این منطقه یخ زدگی نداریم و اختلاف دما میان گرم ترین و سردترین موقع سال زیاد نیست از آسفالت استفاده شده است ولی در سرزمین اصلی به دلیل اختلاف دمای زیاد در فصول مختلف و بارندگی و یخ زدگی از بتن استفاده می شود.

عرب به خرید دستگاه‌های «آی ال اس» و «دی وی آی» برای فرودگاه بین‌المللی کیش اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه این تجهیزات اقدام مهم و ارزشمندی جهت کمک به ناوبری فرودگاه بین‌المللی کیش بود که تا پایان سال نصب و راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است با سرعت گرفتن روند ساخت باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش و تامین تجهیزات مورد نیاز، این باند بهمن امسال پذیرای فرود نخستین هواپیمای مسافری خواهد بود.