رئیس اداره محیط زیست منطقه خبر داد:

جریمه ۷۰ میلیون تومانی قطع درختان در کیش

رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش از تعیین جریمه ٧٠ میلیونی برای قطع برخی درختان حوالی مرجان خبر داد. به گزارش ایلنا: مریم محمدی با اشاره به اجرای دقیق مفاد شیوه نامه اخذ جرائم زیست محیطی در خصوص قطع برخی درختان حوالی بازار مرجان گفت: درختان قطع شده از گونه اکالیپتوس، سمر و چریش بودند. وی افزود: ۹۰ میلیون تومان هم برای ضمانت نگهداری درختان در زمان جابجایی گرفته شده است و در صورت بروز مشکل برای درختان براساس قوانین جریمه آن کسر خواهد شد.

    

آثار راه‌یافته به جشنواره ملی «تئاتر کوتاه کیش» معرفی شدند

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش از راه یابی ۱۴ اثر به بخش مسابقه جشنواره خبر داد. به گزارش ایلنا، عباس نجاری با اشاره به این که ۲۶۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است گفت: پس از بررسی تمام آثار ۸ نمایش در بخش ساحلی و ۶ نمایش در بخش کافه ای بدون اولویت معرفی شدند. نجاری با معرفی رضا مهدی زاده، داوود بنی اردلان و سیما تیرانداز به عنوان داوران مرحله انتخاب آثار و عبدالرضا شیبانی به عنوان«قائم مقام جشنواره و ناظر بر داوری» سومین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.

    

کیش کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: ‌درصورت موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در ایران، کیش یکی از میزبانان این رویداد مهم است. به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال ایران پیش از این به طور رسمی نامزدی‌ خود را برای دریافت میزبانی جام ملت‌های 2027 آسیا به AFC اعلام کرده بود تا در کنار قطر، هند و عربستان جزو 4 کشوری باشد که برای دریافت شانس میزبانی جام ملت‌های آسیا تلاش می کنند. به گفته محمدتقی امیری خراسانی، با توجه به درخواست فدراسیون فوتبال و اعلام موافقت سازمان منطقه آزاد، ورزشگاه المپیک کیش جزو 14 ورزشگاهی است که فدراسیون فوتبال ایران به AFC معرفی کرده است.

    

برپایی پنجمین جشنواره شعر کیش با حضور شاعران بین‌المللی

جشنواره بین‌المللی شعر کیش با چهار موضوع، جزیره زیبای کیش، خلیج فارس، ایران زیبا و دلاوران ایران آغاز شد. به گزارش ایلنا، نغمه مستشار نظامی، دبیر این جشنواره با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان و رونمایی پوستر در تیر امسال، بیش از ۶۷۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است گفت: میان آثار ارسالی 300 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت.

بنابر اعلام دبیرجشنواره، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، و همچنین علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، محمد علی بهمنی، افشین علا و مصطفی محدثی خراسانی اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره جایزه ادبی شعرکیش هستند.

مراسم اختتامیه این جشنواره نیمه دوم دی برگزار می‌شود.