رکورددار مساوی

در اولین بازی از هفته بیست‌وهفتم لیگ، روز پنجشنبه در تبریز ماشین‌سازی به شانزدهمین تساوی این فصل رسید و باز هم رکوردشکن شد. تیم دوم تبریز میزبان سایپا بود و مثل خیلی از بازی‌های این فصل با تساوی بدون گل این بازی را به پایان رساند. بازی رفت دو تیم در تهران هم با همین نتیجه تمام شده بود و دو تیم در مجموع 180دقیقه هیچ گلی به همدیگر نزدند. ماشین‌سازی در 14 بازی خانگی‌اش فقط دو پیروزی داشته است. تیم دایی هم بعد از دریافت 9 گل در سه بازی قبلی بالاخره موفق به کلین‌شیت شد.


پایان کلین‌شیت

این هفته نساجی در آستانه یک پیروزی خارج از خانه بود اما در دقیقه 73 گل مساوی را از قعرنشین جدول دریافت کرد و باز هم به نتیجه مساوی رسید. این چهارمین تساوی نساجی در پنج بازی اخیر و پانزدهمین تساوی این تیم در کل فصل بود. شاگردان مجید جلالی بعد از چهار کلین‌شیت متوالی در حالی به خوزستان رسیدند که 409 دقیقه متوالی دروازه خود را بسته نگه داشته بودند. آنها در دقیقه دو از استقلال پیش افتادند اما گل دقیقه 73 استقلال بازی را به تساوی کشاند و نساجی بعد از 482 دقیقه گل خورد. این پنجمین رکورد برتر این فصل است.


بازی پنالتی‌دار

در یک بازی پنج گله، پیکان بر مهمانش پارس جنوبی جم غلبه کرد تا حسین فرکی بعد از بردن تراکتورسازی دومین برد متوالی را هم به دست بیاورد. این بازی با اعتراض هر دو تیم و به‌خصوص تیم بازنده به نحوه داوری همراه بود. دو گل از پنج گل مسابقه از روی ضربات پنالتی به دست آمد که اعتراضات زیادی را به همراه داشت. جالب اینکه در بازی رفت این دو تیم هم داور دو ضربه پنالتی اعلام کرده بود تا رویارویی پیکان و پارس با چهار پنالتی طی 180دقیقه رکورددار تمامی مسابقات باشد. هر چهار پنالتی هم گل شده است.


ذوب شدن مدعی

ذوب‌آهن که این روزها با علیرضا منصوریان اوج گرفته سومین شکست متوالی تراکتورسازی را به این تیم تحمیل کرد تا تیم تبریزی کاملا از کورس قهرمانی خارج شود. جالب اینکه ذوبی‌ها از ابتدای فصل تا این هفته فقط یک بار در خانه خودشان پیروز شده بودند. حتی از روزی که ذوب‌آهن با منصوریان اوج گرفته اغلب مهمان‌های این تیم با امتیاز از فولادشهر رفته‌‌اند و فقط استقلال خوزستان در این شهر مغلوب شده بود. با نتیجه دو بر صفر در روز جمعه، تراکتورسازی تبدیل به دومین تیمی شد که این فصل در فولادشهر شکست می‌خورد.


رکورد قعرجدولی

سپیدرود طی 27 بازی صاحب هشت پنالتی شده که در میان تمامی 16 تیم لیگ برتر بیشترین تعداد بوده است. رکوردداران پنالتی اما از هشت پنالتی به‌دست‌آمده فقط پنج ضربه را به گل تبدیل کرده و سه ضربه را از دست داده‌اند. تیم قدیمی و محبوب رشتی‌ها هفته آینده یک بازی بسیار حساس مقابل نفت مسجدسلیمان دارد که فینال قعرجدولی‌ها و تعیین‌کننده دومین تیم سقوط‌کننده از لیگ هجدهم خواهد بود. سپیدرود که در بازی رفت فولاد را در اهواز برده بود بازی برگشت را در زمین خودش واگذار کرد تا برنده بازی‌های رفت و برگشت این دو تیم، مهمان‌ها باشند.