درست در روزهایی که هواداران چلسی در انتظار شنیدن خبری در خصوص آینده نیمکت‌ تیم‌شان و مائوریستیو ساری بودند، یک خبر شوکه‌کننده در خروجی رسانه‌های معتبر دنیا قرار گرفت. بر اساس این خبر، فیفا باشگاه چلسی را از حضور در دو پنجره بعدی نقل و انتقالات محروم کرده است. بلافاصله باشگاه چلسی با انتشار بیانیه‌ای رسمی، این حکم را تایید کرد و همچنین با تاکید بر احترام به همه قوانین فیفا، از اعتراض رسمی به این حکم خبر داد. پیش از این باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید نیز چنین شرایطی را تجربه کرده بودند و حالا به نظر می‌رسد نوبت به باشگاه‌های انگلیسی رسیده تا با برخورد سختگیرانه فیفا روبه‌رو شوند. رئال مادرید با اعتراض رسمی، توانست مدت‌زمان محرومیتش را به یک پنجره کاهش دهد. بارسلونا نیز زمان اجرای حکم را به تعویق انداخت و با گروهی از بازیکنان قرارداد بست. به نظر می‌رسد باشگاه چلسی نیز با اعتراض به دادگاه عالی ورزش، مجوز انتقال بازیکنان در این پنجره نقل و انتقالات را به دست بیاورد و سپس در دو پنجره بعدی از خرید بازیکنان جدید محروم باشد. رومن آبراموویچ به خوبی می‌تواند از پنجره تابستانی برای کمرنگ‌ کردن همه نقاط ضعف تیمش استفاده کند.

مشکل فیفا با چلسی، نقض قوانین در خصوص امضای قرارداد با بازیکنان زیر 18 ساله است. برای جذب این بازیکنان از کشورهای مختلف، قوانین خاصی وجود دارد که فیفا معتقد است چلسی این قوانین را در خصوص 29 بازیکن نقض کرده است. بر اساس قوانین جذب بازیکنان زیر 18 سال از کشورهای دیگر ممنوع است و این اتفاق تنها در شرایطی مجاز خواهد شد که خانواده این فوتبالیست‌های جوان به دلایل غیرفوتبالی، به کشور محل بازی پسرشان مهاجرت کنند. خیلی‌ها تصور می‌کنند باشگاه چلسی در زمستان، انتظار روبه‌رو شدن با این حکم را داشته است. چراکه آنها پولسیچ را از باشگاه دورتموند برای تابستان آینده به خدمت گرفتند و در قرارداد قرضی گونزالو هیگواین نیز بند خرید قطعی گذاشتند. 

این محرومیت تنها موجب از دست دادن متئو کواچیچ می‌شود اما اگر محرومیت چلسی یک پنجره به تعویق بیفتد، آنها موضوع کواچیچ را نیز حل خواهند کرد. مساله آینده ادن هازارد، مهم‌ترین مساله این روزهای باشگاه چلسی به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد این بازیکن علاقه زیادی به ترک باشگاه و پیوستن به رئال مادرید دارد اما شاید این محرومیت موجب شود که آنها به هر قیمتی هازارد را حداقل تا پایان مهلت قراردادش حفظ کنند. اتفاقی که برای رئالی‌ها چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. چلسی بیشترین تعداد بازیکنان قرضی در فوتبال اروپا را دارد و در زمان محرومیت می‌تواند از این مهره‌ها استفاده کند. فیفا تصمیم گرفته از سال 2021 تعداد مهره‌های قرضی هر باشگاه را در عدد هشت محدود کند اما لندنی‌ها در شرایط فعلی مشکلی با تعداد چشمگیر ستاره‌های قرضی نخواهند داشت. باشگاه چلسی در حال حاضر حدود 50 بازیکن قرضی در تیم‌های مختلف دارد که نام‌هایی مثل میچی باتشوایی، لوکاس پیازون، آلوارو موراتا، ویکتور موزس، کورت زوما، کیلیان هازارد و پانتیچ در میان‌شان دیده می‌شود. به نظر می‌رسد آنها کم‌تر از باشگاه‌های دیگر، از این محرومیت ضربه بخورند.