روز گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال به ریاست شروین اسبقیان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طبق پیش‌بینی‌ها این میلاد تقوی بود که کرسی ریاست فدراسیون را به دست آورد. تقوی با ۶۱ رای به عنوان رییس جدید انتخاب شد و محمود افشاردوست هم ۶ رای به دست آورد. محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال بودند که منصوری در مجمع شرکت نکرد که به منزله انصراف بود. پیمان اکبری نیز علی رغم اینکه در مجمع حضور داشت اما در نامه‌ای خطاب به دبیر فدراسیون از حضور در انتخابات انصراف داد. امیرحسین منظمی هم با وجود حضور در مجمع از کاندیداتوری خود انصراف داد. پیش از این محمدرضا داورزنی در دو دوره طی سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ و همچنین ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده داشت. 

در ادامه اعضای مجمع به هیات رییسه فدراسیون رای دادند که وحید مرادی، سرپرست سابق فدراسیون والیبال و نایب رییس فدراسیون در زمان ریاست محمدرضا داورزنی، به عنوان نایب رییس انتخاب شد. همچنین فریبا محمدیان نایب رییس زنان و مهدی اسلامی خزانه‌دار فدراسیون که پیش از این هم در این سمت‌ها حضور داشتند، بار دیگر توسط مجمع انتخاب شدند. اعضای مجمع به پدیده بلوری‌زاده و منوچهر پورحسن به عنوان کارشناس خبره به ترتیب ۲۰ و ۲۲ رای دادند که به این ترتیب انتخاب نشدند و رییس فدراسیون تا مجمع بعدی دو کارشناس خبره منتصب خواهد کرد.

حالا تقوی یک مسیر بسیار مهم پیش رو دارد.‌ مسیری کوتاه‌مدت که در چشم بر هم زدنی به انتها می‌رسد. تیم ملی والیبال ایران برای اینکه بخشی از المپیک پاریس باشد، تنها یک شانس دارد و آن موفقیت در لیگ‌ ملت‌هاست. البته تقوی در نخستین صحبت‌هایش بعد از انتخابش نسبت به کسب سهمیه المپیک ابراز امیدواری کرد. او در این باره گفت:«کار سختی برای کسب سهمیه داریم اما ناامید نیستیم. رسیدن به هدف یک قسمت کار است و تمام تلاش برای رسیدن به هدف اصل کار است که باید در نظر ما باشد. همه تلاش خود را می‌کنیم که بهترین شرایط را فراهم کنیم تا تیم ملی با بهترین حالت بازی‌های خود را در لیگ ملت‌ها انجام دهد. کار دشواری در پیش داریم اما غیرممکن نیست. امیدواریم کادرفنی فعلی به همراه کادر ایرانی که انتخاب خواهد شد کمک کنند تا تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.»

نکته مهم بعدی موافقت تلویحی تقوی با سرمربی جدید تیم ملی است. او در پاسخ به این پرسش که اگر در انتخابی المپیک نتیجه نگیریم، سیاست شما در مورد سرمربی تیم ملی چه چیزی است؟ تصریح کرد:«من اعتقاد دارم نحوه انتخاب سرمربی درست بوده است. در مورد گزینه‌ای که انتخاب شد نمی‌خواهم صحبت کنم چون در عرصه فنی باید کارشناسان فنی صحبت کنند. اگر من هم در آن دوران بودم، قطعا همین روش را ادامه می‌دادم. این انتخاب، نتیجه ساعت‌ها بررسی و کار کارشناسی بوده است. در مورد آینده هم باید کمیته فنی واقعی تشکیل و نظرات گرفته شود.»

تقوی همچنین اصلی‌ترین دغدغه‌اش را چنین تشریح کرد:«اولویت ما این است که در فدراسیون والیبال ضمن موفقیت‌هایی که داشته‌ایم، یک فدراسیون حرفه‌ای ایجاد کنیم که ساختار اداری و اجرایی خوبی داشته باشد. فضای خوبی داریم تا به سمت حرفه‌ای شدن برویم. فدراسیون ما جزو فدراسیون‌های حرفه‌ای نیست و نیمه آماتور است. اولویت ما این است که در چهار سال آینده ساختار جدید و پویایی برای فدراسیون فراهم کنیم. هیات‌های استانی، سازمان لیگ و کمیته آموزش نیز اولویت‌های ما هستند.»