رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه با کسب چهار مدال طلا،‌ پنج نقره و سه برنز و قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. برای تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در این مسابقات پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم، عباس مهدی‌زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

این مسابقات البته بدون حاشیه و جنجال به پایان نرسید. درواقع می‌توان گفت جنجالی‌ترین کشتی سال در وزن 77 کیلوگرم و در رقابت نماینده ایران و ترکیه انجام شد. حسن رنگرز قصد داشت از بین چهار شاگردش در این وزن، بهترین نفر را بشناسد. محمدرضا مختاری با درخشش در دورهای مقدماتی و همچنین غلبه بر کاویانی‌نژاد، فاصله کمی تا کسب عنوان بهترین کشتی‌گیر این وزن داشت. مبارزه حساس او با رقیب ترک اما تمام معادلات را هم درباره خودش و هم دیگر نفرات ایران در این وزن بهم زد. مصاف مختاری با یوکسل سارجیجک بسیار پرتنش آغاز شد و ضرباتی که دو کشتی‌گیر به هم وارد می‌کردند، تشک مبارزه را رفته رفته به میدان جنگ تبدیل کرد تا این مسابقه با زد و خورد شدید دو کشتی‌گیر و ورود برخی افراد به تشک نیمه‌تمام بماند.

از زمانی که این کشتی آغاز شد، ضربه‌های حریف به صورت مختاری، نماینده ایران را عصبانی کرده بود. مختاری معتقد بود داوران باید به حریفش اخطار بدهند. درنهایت در آخرین ثانیه‌ها بود که مختاری صبرش لبریز و درگیری بین این دو کشتی‌گیر آغاز شد. حتی برخی افراد دیگر داخل سالن به حمایت از کشتی‌گیر کشور میزبان در این درگیری شرکت کردند و برای دقایقی صحنه‌های اکشن در سالن کشتی دیده شد. 

درنهایت این درگیری با ورود کادر فنی ایران و برخی عوامل ترکیه‌ای خاتمه پیدا کرد. حسن رنگرز سرمربی ایران با پایان درگیری با فریادهایی که بر سر مختاری می‌کشید،‌ شاگردش را خیلی زود تنبیه کرد. البته کمیته انضباطی فدراسیون کشتی هم تا اطلاع ثانوی مختاری را از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. 

با این اتفاقات هر دو کشتی‌گیر از سوی میزبان دیسکالیفه شدند و تصمیم گرفته شد تا با توجه به حذف مختاری و حریف ترکش، یک مبارزه بین بازنده‌های آنها در مرحله قبلی برگزار شود که امین کاویانی‌نژاد یک - یک کشتی‌گیر قزاق را برد و به جای مختاری فینالیست شد. از آن سوی جدول هم علی اسکو با شکست کشتی‌گیرانی از ترکیه، ژاپن، قزاقستان (دو حریف) به فینال رسید تا با کاویانی‌نژاد مبارزه کند. به این ترتیب دیسکالیفه شدن مختاری به کل سرنوشت دیگر مدعیان 77 کیلوگرم ایران را تغییر داد، چراکه امیر عبدی هم که به کاویانی‌نژاد باخته بود، با صعود این کشتی‌گیر به فینال، به جدول شانس مجدد بازگشت. در حالی که حریف فینال اسکو هم به جای مختاری، کاویانی‌نژاد شد.