نگار رشیدی

روز گذشته پرونده بیست‌وسومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران بسته شد و تیمی قهرمان شد که پیش از این هم فاتح سکوی اول این رقابت‌ها شده بود. مهرسان و سایپا در حالی به فینال لیگ برتر رسیدند که کارشان به بازی سوم کشید. در نهایت هم این سایپا بود که با کسب پیروزی سه بر صفر به مقام قهرمانی دست یافت. سایپا پیش از این در سال 1399 عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده بود و حالا دومین جام را به کارنامه خود اضافه کرده است.

سه ست تا قهرمانی

سایپا در آخرین بازی فینال اولین امتیاز را به دست آورد. در ادامه البته دو تیم مثل بازی‌های قبلی رقابت نزدیکی را به نمایش گذاشتند اما درنهایت سایپا با بهره از تجربه بازیکنانش ست نخست را 25 بر 18 به سود خود تمام کرد. در ست دوم مهرسان امتیاز اول را به دست آورد اما نتوانست ادامه بازی را به سود خود پیش ببرد و درنهایت 25 بر 9 شکست خورد تا شاگردان نیلوفر حجتی تنها یک قدم تا جام فاصله داشته باشند. سومین ست این مسابقه نیز با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ سایپایی‌ها پیگیری شد تا در نهایت مهرسان سه بر صفر مغلوب این تیم شود و شاگردان فاطمه رشیدی به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر زنان اکتفا کنند.

 

از صدر تا سکو

تیم سایپا در مرحله مقدماتی با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز صدرنشین جدول شد و تنها یک شکست در مرحله گروهی تجربه کرد تا حریف ذوب‌آهن اصفهان در مرحله نیمه‌نهایی شود. نارنجی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن جواز حضور در فینال را به دست آوردند. این تیم درمجموع با 15 برد در 17 مسابقه، جام قهرمانی را بالای سر بردند. ‎

تیم منتخب در قرق نارنجی‌پوشان

همچنین در پایان این مسابقات تیم رویایی هم اعلام شد و سایپایی‌ها به جز دو عنوان، تمامی عناوین را درو کردند. از سایپا اولین بهترین سرعتی زن پوران زارع از سایپا نام گرفت و دومین بهترین سرعتی‌زن هم زهرا صالحی از مهرسان شد. اولین بهترین قدرتی‌زن هم مهسا کدخدا از سایپا شد و فاطمه منظوری از مهرسان عنوان دومین بهترین قدرتی‌زن را به دست آورد. آیتک سلامت و نگار کیانی از سایپا هم به ترتیب عناوین بهترین پشت خط‌زن و بهترین لیبرو را از آن خود کردند و درنهایت شبنم علیخانی هم به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد و هم عنوان ارزشمندترین بازیکن (MVP) را به دست آورد.

نوبت جام آسیایی‌ است

سایپا حالا با این قهرمانی به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا 2024 مغرفی می‌شود و باید خود را برای این میدان آماده کند. البته برای حضور تیم‌ها در باشگاه‌های آسیا پیشنهادات جدیدی از سوی کمیته‌های آسیا مطرح شده که هنوز به تصویب نهایی کنفدراسیون والیبال آسیا نرسیده است.

آینده برای مهرسان

مهرسان هم با اینکه نتوانست جام را به دست بیاورد،‌ اما از خوب‌های لیگ امسال بود. تیمی که با ترکیبی جوان راهی مسابقات شد و توانست سپاهان مدعی را در نیمه‌نهایی کنار بزند. البته که سه بازی شدن مسابقات این تیم در مرحله نیمه‌نهایی و فینال هم روی از دست دادن قهرمانی بی‌تاثیر نبود. فاطمه رشیدی که سال گذشته با پیکان عنوان قهرمانی را به دست آورده بود، امسال می‌خواست با مهرسان جام را به دست بیاورد اما درنهایت با عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود پایان داد. او که از برخی اتفاقات و بی‌احترامی‌ها هم ناراحت است، از تیم خود دفاع می‌کند و معتقد بود روز فینال، روز آنها نبوده است. در هر حال مهرسان می‌تواند خودش را در این مسیر نگه دارد و در آینده‌ چهره مدعی‌تری در رقابت‌ها داشته باشد. نفرات جوان این تیم تهرانی سرشار از انگیزه هستند تا هرچه زودتر عکس یادگاری با جام قهرمانی را ثبت کنند.