هفته دوم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران فردا (چهارشنبه) با هفت دیدار پیگیری می‌شود. در پنج دیدار این هفته تیم‌های شهرداری گنبد، مس رفسنجان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان و سایپا تهران برای جبران نتیجه دور رفت و استفاده از امتیاز میزبانی برای شکست حریفان به میدان می‌روند.

صدرنشین جدول رده‌بندی یعنی فولاد سیرجان ایرانیان که با ۱۳ برد و ۳۸ امتیاز صدرنشینی خود را به مدت چهار هفته تضمین کرده، این هفته در بازی خانگی به مصاف شهرداری ارومیه می‌رود که در رده دوازدهم جای دارد. سیرجان در بازی رفت هم به پیروزی رسیده بود و بعید است این بازی را هم بدون برد ترک کند. ایفاسرام اردکان که در دور رفت سه بر یک طبیعت را در اسلامشهر شکست داده بود، این هفته میزبان شاگردان ابراهیم وادی است. نبرد ایفاسرام و طبیعت، سخت پیش‌بینی می‌شود. چراکه طبیعت با پیروزی در این بازی چند پله صعود می‌کند و به جمع هشتیم برتر می‌رسد و ایفاسرام هم برای حفظ رده دوم باید برنده این نبرد باشد. 

اما حساس‌ترین بازی این هفته در گرگان برگزار می‌شود. جایی که تیم‌های پاس و شهداب به مصاف هم می‌روند. پاس و شهداب که در رده‌های سوم و پنجم قرار دارند، برای بهبود جایگاه خود به میدان می‌روند. شهدابی‌ها باید مواظب باشند چراکه گرگانی‌ها به دنبال انتقام بازی رفت آن هم در خانه هستند. این شرایط برای گیتی‌پسند و چادرملو نیز صدق می‌کند. دو تیمی که ر رده‌های ششم و هشتم دیده می‌شوند و فقط به پیروزی فکر می‌کنند. 

در تهران اما شهرآورد خودروسازان به میزبانی سایپا برگزار می‌شود. نارنجی‌پوشان شرایط مناسبی ندارند و برای خروج از این بحران محکوم به پیروزی در شهرآورد هستند به ویژه این‌که در دیدار رفت هم سه بر دو مغلوب پیکان شدند. سایپا با یک برد و ۶ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و در صورت پیروزی در این مسابقه باز هم جایگاهش تغییری نخواهد کرد، اما پیکان با هفت برد و ۲۲ امتیاز در رتبه هفتم جدول است که رقابت نزدیکی با شهداب یزد و گیتی پسند اصفهان دارد و با شکست سایپا امکان بهبود امتیاز و شرایط خود را خواهد داشت.

صدمین مسابقه لیگ امسال را هم شهرداری گنبد و هورسان رامسر برگزار می‌کند. با توجه به اینکه گلستان و مازندران تو استان والیبال‌دوست هستند، این جدال رنگ و بوی دیگری خواهد داشت و البته سخت پیش‌بینی می‌شود. هر دو تیم دور برگشت را با شکست آغاز کردند و این هفته به دنبال نخستین پیروزی هستند. آخرین مسابقه هم بین مس رفسنجان و نیان الکترونیک برگزار می‌شود که در قعر جدول دیده می‌شوند.