به جز جدال‌های استقلال و پرسپولیس، امروز چهار بازی دیگر در رقابت‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد تا پرونده هفته سیزدهم لیگ کاملا بسته شود. در تهران، تیم مورایس کار سختی برای شکست دادن هوادار ندارد، در قزوین شمس آذر دومین برد لیگ برتری‌اش در خانه را می‌خواهد، در اراک تیم مجتبی حسینی با گل گهر روبه‌رو می‌شود و در اصفهان تیم محمد ربیعی عیارش را برابر فولاد نشان می‌دهد.

هوادار-سپاهان؛ تیم مورایس می‌تازد

سپاهان امروز به شهر محبوبش برمی‌گردد. جایی که در دوران مورایس همیشه در آن عالی نتیجه گرفته است. پس از تساوی استقلال در بازی قبلی، حالا می‌توان گفت که سپاهانی‌ها یک مدعی بسیار جدی برای بردن لیگ هستند.  تیمی که این هفته‌ها فوق‌العاده نتیجه گرفته و رقبا را یک به یک درو کرده است. در چهار بازی تاریخ دو تیم، هوادار فقط یک امتیاز به دست آورده است. در زمان مورایس نیز هر دو بازی دو تیم با برتری سپاهانی‌ها تمام شد. اگر طلایی‌ها امروز هم برنده بازی باشند، ثابت می‌کنند که دیگر ماجرای کسر امتیاز را به طور کامل پشت سر گذاشته‌اند و فقط قهرمانی لیگ را می‌خواهند.

شمس آذر-نفت آبادان؛ آخرین فرصت عبدا...

آخرین برخورد شمس آذر قزوین و نفت آبادان در فوتبال ایران، اواخر سال 1400 در جام حذفی اتفاق افتاد. جایی که نفت به سادگی حریفش را با سه گل شکست داد. حالا اما همه چیز با گذشته فرق دارد و تیم قزوینی، یکی از بهترین تیم‌های رقابت‌های لیگ برتر ایران به شمار می‌رود.  پس از شکست هفته گذشته، عبدا... ویسی از سمتش استعفا کرد اما با این وجود تصمیم گرفت فعلا در تیم بماند و این تیم را در سفر به قزوین همراهی کند. تیم سعید دقیقی امروز در حالی میزبان نفت خواهد بود که هفته گذشته بالاخره توانست اولین برد خانگی تاریخش در رقابت‌های لیگ برتر را جشن بگیرد.

آلومینیوم-گل گهر؛ یک نبرد کم‌گل در راه است؟

تیم مجتبی حسینی پس از باختن به استقلال، سه بازی پیاپی بعدی را نیز بدون برد سپری کرده بود اما بالاخره با شکست دادن نفت، ورق را برگرداند و به فرم خوب برگشت. جالب اینکه گل گهر نیز در آخرین بازی‌اش قبل از امروز، نفت آبادان را شکست داده و این یک وجه اشتراک مهم بین دو تیم به حساب می‌آید. در پنج بازی اخیر این دو تیم، فقط یک بار هر دوی آنها موفق به گلزنی در یک بازی شده‌اند. فصل گذشته آلومینیوم چهار امتیاز از دو بازی با گل گهر گرفت اما مربیان هر دو تیم در آن نبرد، با چهره‌هایی که امروز هدایت دو تیم را بر عهده دارند کاملا متفاوت هستند.

ذوب آهن-فولاد؛ نشان بده مدعی هستی! 

ذوب در این فصل نتایج درخشانی گرفته و فعلا از فهرست مدعیان قهرمانی لیگ خارج نشده است. آنها امروز با تیم بحران‌زده فولاد برخورد می‌کنند. تیمی که این فصل به زندگی در انتهای جدول خو گرفته است. این بازی برای تیم محمد ربیعی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر آنها برنده این مسابقه باشند، به فرم ایده‌آل‌شان در لیگ تداوم خواهند بخشید.