از زمانی که بهروز عطایی از هدایت تیم ملی والیبال کناره‌گیری کرد، فدراسیون برای جذب یک مربی خارجی دست به کار شد اما با پایان دوره چهارساله داورزنی و عدم موافقت وزارت ورزش با برگزاری مجمع فوق‌العاده، تمامی مذاکرات با مربیان خارجی به حالت تعلیق درآمد.

در همان زمان که فدراسیون والیبال به خاطر عدم تصمیم‌گیری وزارت ورزش در بلاتکلیفی قرار گرفته بود، بلیجینی یکی از گزینه‌های فدراسیون برای هدایت تیم ملی مذاکرات خود را با تیم بلغارستان آغاز کرد و هدایت این تیم را پذیرفت. دیگر گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال هم «پیاتزا» و «آلکنو» بودند که به صورت رسمی هنوز انصراف خود را به فدراسیون والیبال اعلام نکردند چراکه اصلا فدراسیون رییسی ندارد که مذاکرات ادامه پیدا کند و آنها هم جواب خود را بدهند اما از گوش و کنار شنیده می‌شود آن‌ها هم با توجه به وضعیت فعلی فدراسیون والیبال از حضور در ایران پشیمان شدند.

تنها شانس والیبال برای رسیدن به المپیک پاریس لیگ ملت‌هاست که 6 ماه آینده برگزار می‌شود. به این ترتیب وزارت ورزش باید هرچه سریع‌تر برای این فدراسیون تصمیم بگیرد. به تازگی کیومرث هاشمی برای چهار فدراسیون سرپرست انتخاب کرد اما طبق گفته یکی از مدیران میانی وزارت ورزش، قرار است به جای انتخاب سرپرست، به زودی با تاریخ مجمع فوق‌العاده این فدراسیون موافقت شود تا اعضای مجمع برای آینده والیبال ایران تصمیم بگیرند.