کلمبیایی‌ها در ماه‌های اخیر سخت به دنبال جذب کارلوس کی‌روش بوده‌اند و مذاکراتی جدی با او داشته‌اند. همین چند روز پیش بود که خبر رسید رییس فدراسیون کلمبیا برای نهایی کردن قرارداد کی‌روش راهی امارات شده و می‌خواهد پیش از پایان جام ‌ملت‌های آسیا قرارداد رسمی این مربی را به امضا برساند.

 با این وجود کی‌روش به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه این موضوع را تکذیب کرده و مدعی شده پس از پایان جام به کلمبیایی‌ها جواب می‌دهد. سرمربی تیم ملی ایران در این خصوص گفته است:«تردیدی نیست که فدراسیون فوتبال کلمبیا علاقه خود را ابراز کرده و به من اطمینان دارد. کلمبیا تیمی فوق‌العاده با بازیکنان شگفت‌انگیز است و در رده‌ خیلی خوبی در رده‌بندی فیفا - رتبه 12 - قرار دارد. سرمربیگری تیم ملی کلمبیا معتبر و باعث افتخار است که به آن خیلی افتخار می‌کنم، اما در حال حاضر من مسئولیت هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارم. پس از جام ملت‌ها قطعا دعوت کلمبیا را در نظر خواهم گرفت.»

این در حالی است که کی‌روش روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با عمان از احتمال تمدید قراردادش در صورت قهرمان آسیا خبر داد. 

کی‌روش در جدیدترین مصاحبه‌اش با خبرگزاری فرانسه اشاره‌ای هم به تمدید قراردادش با ایران داشته و گفته است:«صادقانه باید بگویم که از بابت تمدید 6‌ ماهه قراردادم پس از جام‌جهانی کمی شگفت‌زده شده بودم. این وضعیت از جانب من ایجاد نشد، بلکه تصمیمی از جانب فدراسیون بود. آینده مربیان در دستان روسا است. آنها می‌خواهند مسیر دیگری در پیش بگیرند و به طور حتم من هم راه‌ حلی دیگر خواهم یافت.»

کی‌روش در پایان مصاحبه‌اش با فرانسوی‌ها اشاره‌ای هم به شرایط کار کردن در ایران داشته و این‌چنین توضیح داده است:«سعی می‌کنم بازیکنانی را انتخاب کنم که پیراهن تیم ملی بالاتر از هر چیزی برای آنها باشد. شما هرگز نمی‌توانید با رفتار و شخصیت سازش کنید. شما یا وفاداری، شجاعت و رویکرد دارید یا ندارید. شما نمی‌توانید این چیزها را بخرید. مردم ایران از تحریم‌های عاطفی که روی کشور و جامعه تاثیر می‌گذارد، در رنج هستند، اما وقتی با این مردم فوق‌العاده با این روحیه‌ای که دارند زندگی می‌کنید، عاشق آنها می‌شوید. هرگز بازیکنانی مانند بازیکنان ایران ندیده‌ایم که با کم‌ترین دریافتی، بیشترین بازده را داشته باشند. من عاشق بازیکنانم هستم، آنها هرگز تسلیم نمی‌شوند و شخصیتی قوی دارند. بازیکنانم همیشه می‌خواهند پیشرفت کنند و بجنگند. 

آنها خودشان را وقف کشورشان و پیراهن تیم ملی کرده‌اند. این یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی است که تاکنون در زندگی‌ام با آنها دیدار کرده‌ام. هیچ‌کسی نمی‌تواند بیش از این ما و بازیکنان ما را تحت فشار قرار دهد. اجازه نخواهیم داد که تنش‌ها باعث شود روی بازی‌مان تاثیر بگذارد و ما را از رویای‌مان دور سازد. ما برای قهرمانی به امارات آمده‌ایم و به چیزی جز این راضی نخواهیم شد.»