هادی چوپان یکی از پرتلاش‌ترین و مصمم‌ترین ورزشکاران ایران به شمار می‌رود. مردی که همه ایران دوستش دارند و به حضورش در بالاترین سطح از پرورش اندام دنیا افتخار می‌کنند. حضور در رقابت مسترالمپیا و حتی بردن جایزه ساندو، تجربه‌ای نیست که به همین سرعت فراموش شود. کاری که هادی سال گذشته در این مسابقه‌ها انجام داد، اعجاب‌آور و فراموش‌نشدنی بود.

او در این دوره، به نتیجه دلخواهش دست پیدا نکرد اما ترک کردن صحنه قبل از گرفتن عکس‌های مربوط به سه نفر برتر، تصمیمی بود که قطعا در دنیای ورزش به ضرر هادی تمام خواهد شد. او در تمام لحظات مراسم اهدای جوایز، به شدت عصبانی بود و باور داشت که باید خودش را به عنوان برنده این رقابت‌ها اعلام می‌کردند. هادی تقریبا از بردش مطمئن بود و شاید به همین خاطر نتیجه نهایی تا این اندازه او را خشمگین کرد. با این حال طرفداران ستاره ایرانی در سراسر دنیا، انتظار داشتند او کنترل بیشتری روی رفتارش داشته باشد. هادی مجبور به لبخند زدن با این نتیجه نبود اما حداقل می‌توانست تا آخرین لحظه روی صحنه بماند و این لحظه خاص را برای چهره‌ای که زیر نظر یک مربی مشترک با او تمرین کرده، خراب نکند. در ساعات گذشته، انتقادهای بسیار زیادی از رفتار این ورزشکار مطرح شده و حتی ممکن است ادامه حضورش در این رقابت‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شود. هرچند که شاید خود او تصمیم به خداحافظی از این رشته ورزشی گرفته باشد.

هادی با فرم فوق‌العاده‌ای وارد رقابت برای انتخاب به عنوان نفر اول مسترالمپیا در سال 2023 شد و حداقل در تصاویر این‌طور به نظر می‌رسید که به لحاظ بدنی، از رقیب اصلی‌اش یعنی درک لانسفورد جلوتر است. با این وجود باید این حقیقت را پذیرفت که داوری در رشته‌ای مثل این، کمی هم مبتنی بر سلیقه است و به طور کلی، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در نتیجه هر کسی با تماشای دو عکس، نمی‌تواند در این مورد نظر قطعی بدهد. بهتر بود که هادی، کمی حرفه‌ای‌تر با این ماجرا برخورد کرد. او شرایطی را فراهم آورد که مردم به صفحه اینستاگرام مربی‌اش هجوم ببرند و صفحه درک لانسفورد را نیز با عبارت‌های نه‌چندان محترمانه پر کنند.  هانی رامبد که حالا در کانون حملات قرار گرفته، یکی از بهترین مربیان جهان است و بدون شک توانسته تاثیر عمیقی روی پیشرفت‌های ورزشی هادی و قهرمانی او در دوره پیشین مسترالمپیا داشته باشد. اگر واقعا توطئه‌ای علیه این ستاره ایرانی شکل گرفته، بهتر است او همه چیز را بی‌پرده با مردم در میان بگذارد. در غیر این صورت اما هیچ دلیلی برای ادامه این کنایه‌های غیرمستقیم وجود ندارد.  بدون شک هادی در بازگشت دوباره به ایران، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. با این حال ترک صحنه رقابت به آن شکل و شیوه، در مرام پهلوانی هادی چوپان نبود. شاید اگر زمان به عقب برگردد، خود او هم در آن لحظات خاص کنترل بیشتری روی رفتارش داشته باشد تا این‌چنین در سطح عمومی با انتقادهای بین‌المللی  روبه‌رو نشود.