بازی‌های برنامه‌ریزی شده در تعطیلات فیفا هم سرانجام به پایان رسیدند. در آخرین روزها، صعود انگلیس و اتریش به یورو قطعی شد. در آمریکای جنوبی نیز مسی با یک درخشش دیگر، آرژانتین را در پایان هفته چهارم 12 امتیازی کرد. دوست نزدیک او یعنی نیمار اما در ترکیب تیم ملی برزیل، آسیب دید و شب تلخی را پشت سر گذاشت.

کام‌بک پسران ساوت‌گیت

انگلیسی‌ها نبرد با ایتالیا را خوب شروع نکردند و با اشتباه دفاعی، خیلی زود گل خوردند اما این تیم خیلی خوب به جریان بازی برگشت و با زدن سه گل، یک پیروزی قاطعانه را جشن گرفت. پیروزی روبه‌روی ایتالیا در ومبلی، بالاخره بلیت جام ملت‌های اروپا را برای انگلیس قطعی کرد. ایتالیا اما بعد از شکست در این نبرد، با اوکراین هم‌امتیاز شد. حالا بین این دو تیم، نبرد سختی برای تصاحب سهمیه دوم این گروه درمی‌گیرد. ایتالیا 26 آبان با مقدونیه شمالی مسابقه می‌دهد و سپس بیست و نهم آبان باید روبه‌روی اوکراین قرار بگیرد. مسابقه حساسی که به یک فینال شباهت خواهد داشت.

مطمئن مثل رانگنیک

اتریش با پیروزی دشوارش در زمین آذربایجان، توانست پشت سر بلژیک صعودش را از گروه قطعی کند. تکلیف این گروه دیگر به طور کامل مشخص شده است. رالف رانگنیک که بعد از تجربه ناموفق در یونایتد راهی فوتبال اتریش شده، فعلا در این تیم درخشان بوده است. سوئد هم با توجه به شرایط بدی که در جدول سطح دوم لیگ ملت‌ها دارد، به صورت حتمی شانس حضور در رقابت‌های یورو 2024 را از دست داده است. در دو گروه دیگر، مجارستان و دانمارک نیز در یک‌قدمی صعود به نظر می‌رسند. مجارستان پس از تساوی روبه‌روی لتونی، برای صعود باید منتظر بازی بعدی بماند. دانمارک هم پس از شکست دادن سن مارینو، اصلا فاصله زیادی تا رسیدن به رقابت‌های یورو ندارد. هر دو تیم در بازی بعدی، جایگاه‌شان در جام ملت‌ها را قطعی خواهند کرد.

لئو تمام نمی‌شود

درخشش خیره‌کننده لئو مسی، آرژانتین را به پیروزی دیگری روبه‌روی پرو رساند. مسی هر دو گل تیمش در این مسابقه را زد و حتی اگر اشتباه داور نبود، می‌توانست در این بازی هت‌تریک کند. شاید باورنکردنی باشد اما آرژانتین در چهار سال گذشته، فقط به عربستان باخته است! عربستانی‌ها نیز این اواخر، فقط موفق به شکست آرژانتین شده‌اند. خبر مهم دیگر درباره آلبی‌سلسته، از سوی آنخل دی‌ماریا اعلام شده است. او رسما اعلام کرده که پس از رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا در سال آینده، از فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. دی ماریا زننده بخشی از مهم‌ترین گل‌های تاریخ تیم ملی آرژانتین است.

شبی که نیمار گریست

برخلاف آرژانتین که در این فیفادی به 6 امتیاز کامل رسید، برزیل از دو بازی‌اش فقط یک امتیاز گرفت. آنها این بار روبه‌روی اروگوئه شکست خوردند تا مشخص شود وضعیت تیم ملی این کشور اصلا مساعد نیست. این باخت، زنگ خطر را برای تیم ملی برزیل به صدا درآورده است. اتفاق بد این بازی برای برزیلی‌ها در کنار شکست، مصدومیت دردناک نیمار بود. بازیکنی که زمین بازی را با اشک ترک کرد و اصلا وضعیت خوبی نداشت. این اتفاق برای الهلال نیز بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. تیمی که حالا شاید برای مدتی طولانی نیمار را از دست بدهد.