باختی آقای رئیس!

بازنده؛ این اسم را می‌توان روی لوئیس روبیالس گذاشت. رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از اولین قهرمانی تاریخ بانوان این کشور در جهان، باید در اوج باشد اما همین چهره تا آستانه برکناری پیش رفته است. ماجرا به ژست‌ها و حرکات عجیب و غریب این مدیر روی سکوی قهرمانی مربوط می‌شود. برخورد او با جنیفر هرموسو، سروصدای وحشتناکی در دنیای فوتبال به پا کرده و یک جنگ بزرگ داخلی در اسپانیا به راه انداخته است. به نظر می‌رسد که این مدیر، آخرین نفس‌هایش را به عنوان رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌کشد و خبر برکناری‌اش به زودی رسمی خواهد شد.

آریا رهنورد 

اتحاد دوم نتیجه می‌دهد؟

تیم ملی بانوان اسپانیا در حالی قهرمان رقابت‌های جام جهانی شد که حدود یک سال قبل، 15 بازیکن این کشور اعلام کرده بودند که حاضر به همکاری با سرمربی فعلی تیم نیستند. این بحران بزرگ در نهایت به کنار گذاشته ‌شدن چندین ستاره از تیم ملی انجامید اما با این وجود اسپانیا برای اولین بار در تاریخ، روی سکوی اول جام جهانی رفت. اتحاد اول زنان اسپانیایی نتیجه‌ای نداشت و سرمربی در سمت خودش باقی ماند اما اتحاد دوم، قوی‌تر به نظر می‌رسد. تک تک بازیکنان تیم ملی اسپانیا اعلام کرده‌اند که اگر روبیالس در پست خودش بماند، به هیچ قیمتی حاضر نیستند دوباره لباس تیم ملی را بپوشند. این تهدید کاملا جدی به نظر می‌رسد. دومینوی برکناری آقای رییس همین حالا نیز به حرکت درآمده و شرایط دشواری برای مرد اول فدراسیون فوتبال اسپانیا ساخته است.

شکایت و شکایت‌بک!

به شکل مشخص، جنی هرموسو که مهم‌ترین ستاره تیم ملی اسپانیا در جام جهانی بوده، علیه روبیالس اعلام شکایت کرده است. بوسه بین این دو نفر، برخلاف رضایت ستاره شماره 11 اسپانیا شکل گرفته و این موضوع، نقل همه محافل شده است. روبیالس هم ادعا کرده که برای این کار از هرموسو اجازه گرفته است. او این لحظه را یک برخورد طبیعی بین دو دوست می‌داند. روبیالس، ستاره تیمش را به دروغگویی متهم کرده و به همین خاطر او هم به صورت رسمی از هرموسو شکایت کرده است. تقابل دوباره این دو نفر در دادگاه نیز در نوع خودش دیدنی خواهد بود. این یک رسوایی بزرگ برای فدراسیون فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود و پایه‌های این فدراسیون را کاملا لرزانده است.

تباس و روبیالس، جنگ شروع شده است

رابطه رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا و رییس لالیگا، هرگز خوب نبوده و پس از این ماجرا، این دشمنی دیرینه بیشتر از همیشه عیان شده است. روبیالس مدعی شده که توطئه‌ای علیه او شکل گرفته و خاویر تباس مستقیما با این ماجرا در ارتباط است. تباس اما در نقطه مقابل، رییس فدراسیون را به دروغگویی متهم کرده و ادعاهای تند و تیزی را علیه او به زبان آورده است:«لیست زنان و مردانی که در این سال‌ها مورد ظلم روبیالس قرار گرفته‌اند بسیار طولانی است و این باید متوقف شود. روبیالس علاقه‌مند است که دروغ بگوید و من را به عنوان یک توطئه‌گر معرفی کند تا در پشت مخفی شود و از رسوایی‌ها و خشم علیه خود خلاص شود. هیچ چیز نمی‌تواند دور از چشم مخفی بماند. اگرچه ترفندهای او در قبل به درستی کار کرده، این بار ادامه تلاش برای ساده نشان دادن خود، مضحک به نظر می‌رسد. نمی‌توان رفتار زن‌ستیزانه و نفرت‌انگیز او را نادیده گرفت، در حالی که آسیب این رفتار به کل فوتبال اسپانیا وارد می‌شود.»

استعفا نمی‌دهم، نمی‌دهم و نمی‌دهم!

در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اسپانیا، همه منتظر شنیدن خبر استعفای روبیالس بودند اما او با لحنی عجیب و غریب، سه بار پشت سر هم اعلام کرد که به هیچ قیمتی از فدراسیون فوتبال استعفا نخواهد داد. جالب اینکه در این لحظات گروهی از افراد حاضر در سالن نیز برای او دست زدند تا حمایت‌شان را از رییس نشان بدهند. با این وجود جو عمومی در کشور اسپانیا کاملا به ضرر روبیالس است و دوران او کاملا رو به اتمام به نظر می‌رسد.

سابقه نه‌چندان خوب آقای رییس

روبیالس اساسا در فوتبال اسپانیا محبوبیت خاصی ندارد. چراکه قبلا هم تصمیم‌های عجیب زیادی در مورد تیم ملی این کشور گرفته است. قبل از جام جهانی 2018 او خولیان لوپتگی را برکنار کرد و با سرمربی موقت به این تورنمنت رفت. پس از آن نیز ماجرای برکناری انریکه از سوی او بازتاب‌های خوبی به همراه نداشت. به طور کلی در دوران مدیریت روبیالس، فدراسیون فوتبال اسپانیا فرم خوبی نداشته و تیم ملی این کشور حداقل در رده مردان اصلا موفق نبوده است.

تعلیق آغاز شده است

اگر حساسیت‌های فیفا نبود، روبیالس تا همین حالا برکنار می‌شد. در فوتبال اساسا دخالت دولت همیشه با برخورد فیفا روبه‌رو می‌شود اما از آن جایی که حرکات این چهره، با مخالفت خود فیفا نیز همراه شده، وزارت ورزش اسپانیا همین حالا تصمیم به برکناری روبیالس گرفته و تعلیق او را کلید زده است. هرچند که این چهره به شکل سرسختانه‌ای به ماندن در این موقعیت فکر می‌کند.